Perfect two - del 1 ♥


''Sluta nu! Ge tillbaka den!'' suckade jag högt och irriterat men Justin bara log och sprang runt med min röda klubba som var så god att jag lät Justin smaka men han sprang iväg med den.
Han kunde vara så jobbig ibland, så jobbig att jag ville bryta nacken på honom.
Och nu ville jag fan det!
''Det var ju du som gav den till mig, gå och köp dig en ny!'' skrattade han och så stoppade han in klubban i munnen, mm:ade och grimaserade åt mig.
Jag blev sur och gick in i mitt hus igen, sprang upp på mitt rum och låste dörren efter mig.
Det här är jag, Audrina, även kallad Audrey, jag är 16 och är bästavän till popsensationen Justin Bieber som jag just nu hatar.
Jag älskar Chris Brown och min dröm är att träffa honom, jag gillar att skriva lite låtar - fast jag håller dom för mig själv, mina låttexter är som min dagbok. Ingen fick röra eller se dom. 
Jag håller på att lära mig hur man spelar gitarr. Justin lär mig varje vecka eller när vi har tid.
Mina ögon är lite ljus-bruna, mitt hår är bröst-långt och är ite ljusbrunt men det finns vissa naturliga blonda slingor, mina läppar är inte stora och inte små, dom är naturliga och är av sig själv lite röd-aktiga.
Min största fobi är höjder, gillar inte att vara högt uppe, och när jag och Justin åker på tivoli så åker jag nästan aldrig med honom.
Jo, en gång så åkte jag men då råkade jag spy på hans byxor efteråt och jag grät av chock så att vi fick åka hem tidigare.
Justin & jag har kännt varandra sen vi var små och vi har nog varit bästavänner sen dess.
Han berättar allting till mig och jag allting till honom, så enkelt var det.
Justin har alltid funnits där för mig när jag behövt honom, som när en kille nyss dumpat mig så fanns hans ael att gråta mot även fast han sa saker som ''gråt inte...'' och, ''tina tårar är inte värda honom''.
Ibland så kom han in med varm choklad och satt bredvid mig, la armen om mig och frågade hur dagen har varit.
Jag berättade om dom dåliga sakerna och dom bra, tyvärr fanns det bara några bra saker.
De mesta var dåliga.
Justin och jag delade också på ett halsband som visade att vi var bästavänner, jag hade Best Fri och Justin hade St Ends. Tillsammans blev det bestfriends. Justin köpte det när han var på sin turné i Canada, gulligt va?
Jag har bara 1 flick-vän - Hailey, resten var väll killar som Justin, Ryan, Chaz, Nolan, o.s.v
Men jag hängde mest med Justin, för det var ju med honom jag ville hänga med, hela tiden om jag ska erkänna.
Min mamma är död, försöker fortfarande vänja mig vid ordet död.
Hon dog i en bilolycka när jag var 7 så jag har bara pappa & Justin... som var som en bror.
''Audrey?'' hörde jag Justins först ropa och sedan följdes det av en svag knackning.
Jag svarade inte utan satt stilla på min dator-stol. 
''Audrina..? Blev du sur'' sa han med en liten ängsligare röst, som om han var besviken eller något.
Jag sa fortfarande inte någonting, och han kan ju inte komma in för han har ingen nyckel. 
Han bankade hårt på dörren 3 gånger, ''Audrina! Du kan få tillbaka din klubba om du vill! Öppna!'' skrek han nu nästan och jag suckade och reste mig upp sedan så drog jag upp mina jeans och låste upp dörren där han flög in.
Han stängde dörren efter sig och satte sig på min sängkant.
Jag såg att han hade klubban i handen, och han såg på mig, sen på klubban, sedan på mig och efter på klubban.
Som om han inte kunde bestämma vilken han ville välja? 
''Här... jag ville ju bara skoja lite.'' sa han och räckte mig klubban jag skakade på huvudet och nickade till svar åt min svarta papperskorg.
Han kastade den rakt in i papperskorgen och skrattade.
''Mitt i prick!'' sa han med sin flummiga röst och då var jag också tvungen att skratta. 
Jag kastade min nalle på honom och han fick den i ansiktet, han tog upp den från golvet där den hamnade och kramade om den.
''Lonley... i´m mister lonley... i have nobody... i´m on my oown..''
Jag log lite och såg på honom sedan så satte jag mig bredvid honom och han kramade om mig.
Jag la armarna om honom och han bad om ursäkt minst ett par hundra gånger.
''Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt! Jag menade aldrig att ta din klubba, snälla förlåt mig!'' bad han och jag skrattade mot hans hals.
''Jaja... ursäkten godtas dårå.'' sa jag och han släppte taget om mig sakta.
''Okej, bra. Men ska vi titta på en film eller något?'' sa han och jag skakade på huvudet.
''nää... inge film, jag orkar inte..'' sa jag och han nickade, sedan så gick han upp och såg nedanför mitt fönstret.
Jag såg på hans byxor som var häng, åh gud kan han ha byxorna rätt någon gång?
Man skulle kunna gå fram och dra ner dom helt! Tänkte jag.
Jag skrattade sedan åt min tanke lite, och han vände sig om.
''Vad?'' log han och jag ryckte på axlarna.
''Jag vet!'' sa han plötsligt och sprang fram till mig, jag ställde mig upp.
''vadå, vadå?!'' sa jag hypert och han hoppade upp och ned.
''vi kan cyckla?'' sa han och jag såg på klockan.
''Klockan 10 på kvällen?'' Jag såg på klockan igen, den var kvart över. ''nästan halv elva?'' sa jag och han nickade sedan så tog han min hand och drog med mig ut.
''borde vi inte s..-'' jag han inte säga något mer föränn han öppnade mitt garage och tog fram 2 cycklar, min pappas cyckel och min.
''vi kan ju bara inte smita mitt på kvällen med cycklarna!'' väste jag och han ssh:ade mig.
''Vill du ha lite spänning i livet?'' Jag nickade. ''Ta då cyckeln och cyckla det fortaste du kan!'' sa han och räckte mig cyckeln.
Jag tvekade en sekund men sedan så tog jag emot den och vi stängde sakta garaget, ''cyckla nu!'' Viskade Justin och vi cycklade förbi vårt hus och upp mot stranden.
Där var min och Justins typ ''mötesplats'', om vi ville snacka så möttes vi alltid där.
Justin cycklade framför mig och jag blev rädd för att det var mörkt och någon kunde ju vara bakom mig.
''Justin?'' sa jag och han bromsade lite med bromsen, ''aa'' sa han och vände sitt huvud ett antal gånger mot mig, för att inte tapa balansen.
''jag vill inte cyckla bakom dig, vill cyckla bredvid.'' sa jag och han frågade varför. Då svarade jag bara
''därför...'' han nickade och vi cycklade i fortsättningen bredvid varandra.
Vi små-pratade påvägen till stranden, vi pratade mest om musik den här gången.
När vi kom fram till stranden så ställde vi cyklarna mot en bänk och sedan så drog vi av oss skorna och gick sakta med våra nakna fötter mot vattnet.
Vattnet var kallt men när man stått där länge så kändes det ändå svalt.
Det var September månad och det var varmt.
Justin var ledig från sin my world tour i 6 månader och de månaderna ville han spendera med mig.
Det har gått 3 månader så då återstår bara 3 kvar.
Han är ledig ända tills julen.
Han är bara min, min, min! Okej.. det där lät lite fel men han är inte min pojkvän. Utan min bästavän.
Vi satte oss ned i sanden och såg ut över vattnet som månen lyste på, det var så vackert.
''vad fint det är..'' sa Justin och såg ut över havet, sedan fästes han blick på mig.
''jag vet.. jag brukade komma hit ofta när du var borta. När jag behövde lite tid för mig själv eller helt enkelt ville släppa ut allting...''
Han la armen om mina axlar och jag lutade mitt huvud på hans axel. Han var en bra bästakompis, den bästa.
Jag la armen om hans midja och sa ''hur är det med dig igentligen?'' frågade jag och han ryckte på axlarna.
''ett till bråk med Selena och nu om dig..'' sa han och jag släppte honom och såg upp mot honom.
''Om mig?!'' sa jag panikslaget.
Han nickade.
''Hon sa att jag har varit här i tre månader och att jag behövde komma ifrån dig och komma till henne istället, hon sa att du var en usel bästavän och inte tog hand om mig väl, och att allt jag berättar för dig berättar du för Hailey, men jag sa att allt det där var fel och att jag fan inte skulle åka till henne.'' sa han och jag höjde ögonbrynen.
''Tror du på vad hon sa?'' sa jag, och ja. Jag var tvungen att fråga det där.
Han ryckte på axlarna igen och såg på mig med sin oskuldsfulla blick.

Första delen är alltid tråkig.. enligt min åsikt. 
Det ska bli roligt att skriva på den här nu, och jag har helt nya ideér till den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love it

2011-05-20 @ 22:59:16
Postat av: Ida

OMGOSH, MER!!!! <3 Så sjuk bra!!

2011-05-21 @ 15:56:02
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: Emma

JÄTTEBRA! dU ROCKAR :d

2011-05-21 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0