Addicted to love - del 17


Jag satt med med mobilen i handen och såg på smset jag skulle skicka, eller skulle jag..?
nej.
jo.
tankarna spred sig i mitt huvud, jag måste göra ett val, ett tufft val. Nellie eller Caitlin. Ville inte förlora någon av dom, med Nellie kunde jag skratta ha kul med, hon var sig själv inte tillbaka dragen som Caitlin var.
Men med Caitlin kunde jag helt enkelt.. slappna av med, hon fick mig att känna mig lite speciell som om jag bara var hennes och hon aldrig skulle släppa mig. Jag kommer ihåg första gången hon sa jag älskar dig, mitt hjärta bankade så jävla snabbt som om det ville hoppa ut. För det var första gången en tjej sa 'jag älskar dig' till mig, och det kändes så skönt att få det överstökat och säga det tusen gånger om till den man älskar. Men nu var man tvungen att välja mellan 2 tjejer som man verkligen älskade, Nellie.. Caitlin.
Var det inte lite lågt att göra slut via sms? Men Nellie ville att det skulle hända så fort som möjligt, men jag kan inet göra så mot Caitlin, hon var ju fortfarande min bästa tjej kompis. Och min tjej, som hon snart inte skulle vara längre.. inte kunde, helt enkelt. För hon bor i Canada och jag Atlanta, jag måste bara inse att distansförhållanden inte varar så himla länge utan man behöver varandras närvaro för att klara sig. Jag och hon hade ju inte det. Jag såg på min mobil och på smset jag skulle ha skickat, men slängde det i utkast... ifall.
Jag tänkte lite till och kom på det, jag måste åka till Canada säga det face2face, inte via telefon, det var ett sånt fult sätt att göra slut på, jag kunde bara inte göra det. Så jag ringde Scooter och han sa att jag skulle få 4 dagar lediga hela nästa vecka eftersom jag jobbade 4 månader i streck. Jag tackade honom och berättade om planen, han tyckte att det lät som en bra idé. Nu var det bara mamma jag skulle övertala..
Hon stod i köket och lagade någonting jag inte alls var sugen på, fiskgratäng. När hon såg mig log hon. ''hej, gubben. Ska du ha?'' log hon och jag skakade på huvudet, aldrig att jag åt det där. ''jag måste snacka med dig..'' sa jag och satte mig ner vid köksstolarna, hon avbröt matlagningen en stund och slog sig ned framför mig. ''vad är det som har hänt?'' frågade hon och såg oroligt på mig, ''mamma.. jag måste åka till Canada'' sa jag och hon höjde sina ögonbryn. ''jaså, varför då? Saknar du pappa?'' undrade hon och det slog mig, ja juste pappa. Han kan man ju också hälsa på och små syskonen. ''ja.. b.la och mina vänner så jag tänkte när jag får de där 4 lediga dagarna kan vi inte åka ner dit?'' hon såg på mig lite, för att se om jag döljde någonting, i varje fall så brukade hon alltid se när jag ljög men i det här fallet så trodde hon på mig. ''klart vi kan, jag säger till Scooter att han bokar biljetterna så åker vi dit'' log hon och jag nickade glatt, ''tack mamma du är bäst!'' sa jag och kramade om henne, hon lutade sin haka mot min axel och viskade ''jag förstår dig, det är inte lätt att vara ifrån vänner & familj..'' jag kramade henne hårdare, såg på henne i en sekund. Vilken underbar mamma jag har, som offrade allt bara för att jag skulle följfölja min dröm hon var verkligen världsbäst och jag älskar henne. Jag satte mig i soffan och spelade lite X-box, men det var inte så kul själv så jag ringde Chaz & Ryan och vi spelade lite.
När mamma hade gått till Chaz's mamma för att hälsa på så spillde jag nyheten. ''jag ska till Canada och göra slut med Caitlin'' sa jag och deras ansikten som var på tv:n vändes mot mig chockandes, Ryans mun var halv öppen och Chaz såg ut som om han hade sett ett spöke. Jag ryckte på axlarna och lämnade ifrån mig kontrollen på bordet. ''jag måste..'' mumlade jag och Ryan suckade och log lite. ''efter sju månader?'' frågade Ryan och jag nickade, ''efter sju månader.. men, jag är med Nellie nu'' sa jag och det var sant. Jag var med Nellie ''om hon vill ha tillbaka mig..'' sa jag och de nickade. Sedan kom vi in på samtalet tjejer mer och mer och jag frågade dom hur de gick me deras tjejer. Eller Chaz hade nog inte riktigt någon tjej, utan det var bara jag och Ryan som hade det i stort sett. ''Ryan, hur går det med Natalie?'' frågade jag och blinkade med ena ögat medans Chaz slog honom lätt på axeln. Han ryckte på axlarna. ''äsch.. det går väll bra'' svarade han och jag höjde mina ögonbryn. ''bra?'' sa jag och han såg ner och log. '''okej, hon är bäst! var det det ni ville höra?'' skrattade han och vi skrattademed honom. ''dudå, Chaz?'' frågade Ryan och han himlade med ögonen med en suckning. ''i'm still single and ready to mingle'' sa han och vi log mot honom. ''du hittar någon'' sa jag tröstande, han såg ner på kontrollen och klickade på någon knapp. ''säkert..'' mumlade han och Ryan klappade honom på ryggen.
00:12.
Jag satt i mitt rum med lampan tänd och kollade igenom massa roliga videos för att få mig på bättre humör men inte ens det hjälpte, det som brukade hjälpa. Jag tog fram min mobil och bestämde mig för att ringa Nellie, bara kolla snabbt hur hon mår. Behövde verkligen veta det, annars kunde jag inte sova. Som tur svarade hon. ''hej..'' sa jag lågt och log lite, men hon var bara tyst. Snälla, snälla, prata med mig! Tänkte jag. ''hej..'' svarade hon med sin ljusa fina röst som jag har längtat över att få höra. Bara ett ord så smälte jag..
''hur mår du?'' frågade jag och hon suckade, jag hörde hur det prasslade lite och förstod att hon låg i sängen. ''dåligt.. jag tänker hela tiden på dig, och har ont i magen'' sa hon och jag var tyst. Fick hon ont av att tänka på mig? Ta dig samman nu Justin, prata med henne. ''jag önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt, precis som du hjälpt mig. Det gör ont att veta att du mår dåligt.'' sa jag och stängde av datorn, reste mig upp och såg mig i spegeln. ''mm'', svarade hon bara sedan var det tyst i telefonen.
''du..?'' frågade hon och jag mm:ade och la telefonen på andra örat, satte mig ner på sängen och lyssnade på vad hon sa ''har du någonsin kännt att.. den enda personen du litat på sviker dig? Och du känner dig värdelös, och när du är med vänner så känner du dig fortfarande ensam. Har du någonsin känt så?'' frågade hon lite oskyldigt och blygt, men var så säker när hon sa det. Visst hade jag kännt det där, vem har inte..? ''ja, det har jag. Vart vill du komma?''
''om du har känt så, förstår du hur jag känner. Mitt hjärta har gått i spillo'' sa hon och det högg till i mitt bröst, jag hade krossat hennes lilla värdefulla hjärta som jag hade lovat att aldrig göra. Men se, fan vilken dåligt person jag var. ''förlåt..'' mumlade jag men fick inget svar, jag tittade på mobilen och såg att hon lagt på för längesen.
Fan vad kärlek kan göra ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0