Perfect two - del 18 ♥


När vi är påväg hem igen så vill Justin följa med mig hem.
Jag säger att det är okej för pappa har ju ändå jobb idag och kommer inte hem försen klockan 23.00. 
När vi går bredvid varandra så ser Justin ner hela tiden, hans huvud vill liksom falla ned. Läpparna var lite isär och ögonen såg trötta ut, han har samma kläder på sig från igår och håret var morgonruffsat. 
Gillade inte att se honom ledsen även om han var så snygg!
Mitt på gatan, så tog jag hans hand och han reagerade snabbt och såg upp på mig med ett tomt ansikte. Han visade ingenting. Jag kände ingenting. Bara kallhet. Hans hand var svettig och det svettades av på mig. 
Just som jag trodde att han skulle släppa min hand så klämde han den hårdare och jag log mot honom, han log tillbaka och sammanflätade våra fingrar.
Vi sa inget under hela vägen hem utan att säga någonting, vi höll bara handen och brydde oss inte om folk såg oss. Inte i det här läget iallafall. 
När vi kom till min dörr och jag tog upp nycklarna för att låsa upp dörren så kom jag ihåg en sak och vände mig till Justin snabbt. 
''Bilen!'' halvskrek jag och hans ansikte klarnade upp. ''men fan också...!'' svor han och sparkade på min dörr, ''jag måste tillbaka...'' sa han och jag nickade. Sedan så putade jag med munnen och förväntade mig en liten puss innan han gick men det hände aldrig. Ja, han såg mig puta med munnen men ignorerade det totalt och istället så sprang han samma väg som vi kom ifrån. 
''Tack!'' ropade jag efter honom. Sedan så låste jag upp dörren, öppnade dörren, och gick in. 
Det första jag gjorde när jag kom hem var att jag tog av mig mina smärtfulla klackar. 
Mina fötter var helt röda och jag hade så jävla ont. 
Jag mumlade något surt och slängde ned min väska på golvet sedan så gick jag upp till mitt rum, och det luktade instängt så jag öppnade fönstret och vädrade lite. 
Försiktigt så drog jag av mig min kläning och gick in i badrummet. Underkläderna åkte av och inom kort så var jag inne i duschen. 

Justins perspektiv.

Jag hade precis satt mig i bilen när jag hörde en bekant tjej-röst ropa på mig, jag kollade runt om i bilen och utanför fönstrerna.
''Justin, vänta!'' hörde jag rösten igen och jag kollade mot fest-huset, då såg jag Nicole komma springandes mot min bil i sin minimala klänning. 
Jag öppnade dörren och steg ur bilen la händerna i fickorna och såg på henne, hon la en hand runt min nacke och smekte den lätt. 
''uh...'' började jag och backade ett steg, men hon gav sig inte utan la sina händer runt min midja och böjde sig över till mitt öra för att viska en sak. 
''tack för igår... eller, ska man säga idag?'' fnissade hon istället för att viska och jag log lite blekt. ''det var underbart'' sa hon och log mot mig, ''äsch.. det var inget.'' sa jag och försökte dra mig ifrån henne och hoppa in i bilen igen. 
Men hon drog mig intill sig ställde sig på tå och kysste mig. Jag höll mina läppar stilla och gjorde ingenting. Hon reagerade på det och såg bekymrat på mig. 
''gillar du det inte?'' frågade hon och kysste mig igen jag kysste tillbaka en liten bit men sedan så drog jag mig undan.
''du... jag var full, alltså... det som hände... uh det liksom betydde ingenting, okej?'' sa jag och tog henne om axlarna. 
''och jag skulle uppskatta om du inte sa något till någon om det här. Ingen alls! Det här är bara mellan dig och mig!'' sa jag strängt och hon nickade sedan så tog hon tag i mitt ansikte och kysste mig igen. Jag drog bort hennes händer, gav henne en lös hejdå-kram och körde iväg med blandade känslor. 
Om Audrey får reda på vad jag har gjort så är det över. Och jag som sa att hon skulle bli min... fyfan vilken dålig pojkvän jag måste vara! 
Men vi var ju aldrig direkt tillsammans när det var fest och då hade jag rätt i att ligga med Nicole. 
Faktiskt inte, för jag ville ju hellre vara med Audrey. Och nu är vi tillsammans och det är bäst att hålla allting hemligt. Nicole kommer inte säga någonting och jag ska inte ens tänka på det! 
Men ändå så gjorde jag det. Jag låg med Nicole. Jag låg med Nicole. Jag låg inte med Audrey.

Justin talade sanning iallafall! 
Han har gjort mycket saker som har sårat Audrey, tror ni att om hon får reda på det så kommer hon förlåta honom?

Kommentarer
Postat av: sofia

jättebra!

asså han har varit ganska så taskig mot henne ibland, till och med tänkt slå henne en gång så jag vet inte hur hon kommer reagera, men hon kommer bli sårad! :(

2011-06-11 @ 10:49:24
Postat av: Anonym

asbra

2011-06-11 @ 23:17:50
Postat av: Moa

Menoom hon verkligen älskar honom så förlåter hon honom , dom va ju inte direkt tillsammans då :(

2011-06-12 @ 10:50:31
URL: http://loveyae.blogg.se/
Postat av: Lisa'

Tycker inte hon ska förlåta han i första taget!

Är helt förälskad i din novell!:)

2011-06-12 @ 12:48:45
Postat av: ' emmaa.

tycker hon ska få reda på de, och inte förlåta honom på ett bra tag!

i alla andra noveller om JB så förlåter dem direkt och sånt. vore kul om denna var lite annorlunda.

ÄLSKAR novellen. :D

2011-06-12 @ 15:37:12
Postat av: Louise

Förstår du hur bra du är på att skriva?

2011-06-12 @ 22:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0