Addicted to love - del 3


Det var nu eftermiddag och vi skulle ha nå slags tipspromenad, de delade in oss 2 och 2. ''Justin och Nellie'' hörde jag tobbe säga och jag vaknade till. Det här var inte sant, jag ville ju inte vara med Justin. Hällre någon annan bara inte han.. ''så jag antar att vi ska gå tillsammans?'' sa han lite blygt och jag nickade. Vi allihoppa fick gå åt olika håll så att vi inte kunde fuska. Vi gick igenom skogen och svarade på alla frågor, trodde vi. ''så.. berätta mer om dig själv'' sa han och jag log lite. ''Jo, som du redan vet heter jag Nellie'' började jag och han skrattade lite lågt. ''ehm.. jag älskar att bada, sena sommarnätter, solnedgångar. Jag har en bästavän där hemma som heter Elina, det var planerat att jag skulle spendera sommaren med henne men hon åker till Paris och jag är tvungen att åka hit..'' sa jag och han nickade. ''berätta om dig då'' sa jag krävande och han log. ''jag gillar att sjunga, älskar godis, hatar choklad men älskar twix. Konstigt jo jag vet, mina 2 bästavänner är de som är här Ryan och Chaz vi har känt varandra sen jag var 8-9 år tror jag.'' sa han och jag skrattade och hoppade över en sten. ''så du hatar choklad men älskar twix?'' frågade jag och han nickade. ''gillar du choklad?'' frågade han och jag nickade. ''älskar'' svarade jag och vi började prata om en massa grejer. ''har du en pojkvän?'' frågade han och tittade på mig allvarligt. ''det har inte du med o göra'' sa jag och gick lite längre fram. Han gick ikapp mig och la en hand på min axel jag stannade och han vände på mig. ''förlåt.. det är din sak'' sa han och log. Jag log tillbaka och vi stod och såg på varandra, hans hand som låg på min axel låg på min midja och han drog mig närmre. Jag såg in i hans ögon och han log, sedan närmde han sig med sitt ansikte och hans panna vilade på min. Han slöt sina ögon och jag drog mig undan ''vad gör du..?'' sa jag och tittade lite snett på honom. Han la en hand över hans huvud och kliade sig i håret ''eh.. jag bara'' sa han och rodnade. Jag vände mig om och fortsatte, försökte han kyssa mig? Och gick jag nästan med på det. Nej, ingen kärlek den här sommaren.. tänkte jag medans jag gick längs stigen. Jag hörde Justins steg bakom mig, jag gick så i minst en kvart tills jag inte visste vart jag skulle gå. Jag vände mig om och såg på Justin, han såg sviken ut. ''vart är det vi ska?'' frågade jag honom och han satte händerna i sina byxfickor och ryckte på axlarna. ''men, vart är vi?'' sa jag oroligt och såg mig omkring. ''jag följde bara dig, trodde du visste vägen'' sa han och jag skakade på huvudet. ''jag bara gick någonstans, fan vet jag vart jag var påväg'' sa jag och drog i mitt hår. Justin började gå tillbaka och jag följde efter honom. Vi kom ingenvart och det började bli mörkt och mina ben var trötta. ''stanna.. jag orkar inte gå nå mer'' sa jag och satte mig på mossa. Justin satte sig bredvid mig och såg ut över skogen. ''vi har gått vilse'' sa jag och Justin suckade ''det menar du inte..'' sa han och himlade med ögonen. ''vadå är jag jobbig?'' frågade jag och han log mot mig ''det skulle du aldrig kunna vara, bara söt'' sa han och jag tittade bort och log för mig själv. Sa han nyss att jag var söt, aw..
Det blev helt mörkt och jag började bli rädd och det var kallt, jag hade bara linne på mig. ''kan inte dom komma och hämta oss snart?'' sa jag huttrande och Justin såg att jag frös och drog av sig sin skjorta, han hade en t-shirt över. ''här, ta den här du fryser'' sa han och la skjortan över mina axlar. Jag förde in mina armar in i skortan och fick hjälp av Justin att knäppa den. ''tack'' sa jag och log lite mot honom. ''inga problem, vill bara inte att du ska frysa'' sa han och jag rodnade men man såg inte det för att det var så mörkt och månen lyste. ''du sa att du kunde sjunga, sjung något'' sa jag och han skakade på huvudet lite. ''nej..'' sa han och skrattade lite. ''men kom igen'' sa jag och puffade till han på axeln lätt. ''om jag får se dina låttexter?'' sa han och jag skakade på huvudet ''aldrig'' han höjde ögonbrynen och ryckte på axlarna lätt ''men då kommer jag inte att sjunga'' sa han och tittade på mig. ''okej då.'' sa han. Han vände sin blick till mig och började sjunga ''When i met you girl my heart went knock, knock now them butteflies in my stomach won't stop, stop. Eaven though it's a struggle love is all we got, so we gon' keep, keep climbing to the mountain top. And you're world is my world and my fight is your fight and my breath is your breath..'' jag smälte verkligen när han sjöng, det kom verkligen från hans hjärta. Och texten var så söt. Han sjöng så bra också, och var så himla snygg så det var en bonus.
När han hade sjungit klart klappade jag och skrattade lite. ''du sjunger ju skit bra, och texten var så gullg.. är du en artist eller nått?'' frågade jag och han såg bort nervöst. ''eh, va nej.. vadå artist vart har du fått det ifrån?'' stammade han fram och jag såg konstigt på honom. ''nej.. jag tänkte bara, äsch det var inget'' sa jag och han nickade. Plötsligt rös han till och jag tittade lite frågande på honom ''fryser du?'' frågade jag och flyttade mig närmre. ''inte nu..'' sa han och log lite värmande mot mig. Jag bet mig i läppen och log. ''fryser du?'' frågade han mig och jag nickade. ''ja, även med skjortan på.. det är skitkallt'' sa jag och han satte sig bakom mig med varsitt ben på varsinn sida om mitt ben. ''vad gör du?'' frågade jag förvånat och han värmde mina armar. ''är det skönt?'' frågade han och jag nickade. ''ja, jag blir varmare'' sa jag och han skrattade. Sedan så kramade han om mig och jag log stort. ''är det skönare såhär?'' frågade han och jag var så nervös i kroppen att jag inte kunde säga något. Han tog min hand och lekte med mina fingrar ''fryser du nu?'' frågade han och lutade sin haka mot min axel, jag vände mitt huvud och våra läppar var några centimeter ifrån varandra. Jag kunde känna hans andedräkt och jag log. ''nej..'' viskade jag och han drog tillbaka sitt ansikte. Vi satt så och småpratade, han höll på med mina fingrar och jag njöt av att få vara med honom. Han var så snäll och söt, talangfull, han hade utseéndet allt! Jag tror jag höll på att bli kär..
Det var nu eftermiddag och vi skulle ha nå slags tipspromenad, de delade in oss 2 och 2. ''Justin och Nellie'' hörde jag tobbe säga och jag vaknade till. Det här var inte sant, jag ville ju inte vara med Justin. Hällre någon annan bara inte han.. ''så jag antar att vi ska gå tillsammans?'' sa han lite blygt och jag nickade. Vi allihoppa fick gå åt olika håll så att vi inte kunde fuska. Vi gick igenom skogen och svarade på alla frågor, trodde vi. ''så.. berätta mer om dig själv'' sa han och jag log lite. ''Jo, som du redan vet heter jag Nellie'' började jag och han skrattade lite lågt. ''ehm.. jag älskar att bada, sena sommarnätter, solnedgångar. Jag har en bästavän där hemma som heter Elina, det var planerat att jag skulle spendera sommaren med henne men hon åker till Paris och jag är tvungen att åka hit..'' sa jag och han nickade. ''berätta om dig då'' sa jag krävande och han log. ''jag gillar att sjunga, älskar godis, hatar choklad men älskar twix. Konstigt jo jag vet, mina 2 bästavänner är de som är här Ryan och Chaz vi har känt varandra sen jag var 8-9 år tror jag.'' sa han och jag skrattade och hoppade över en sten. ''så du hatar choklad men älskar twix?'' frågade jag och han nickade. ''gillar du choklad?'' frågade han och jag nickade. ''älskar'' svarade jag och vi började prata om en massa grejer. ''har du en pojkvän?'' frågade han och tittade på mig allvarligt. ''det har inte du med o göra'' sa jag och gick lite längre fram. Han gick ikapp mig och la en hand på min axel jag stannade och han vände på mig. ''förlåt.. det är din sak'' sa han och log. Jag log tillbaka och vi stod och såg på varandra, hans hand som låg på min axel låg på min midja och han drog mig närmre. Jag såg in i hans ögon och han log, sedan närmde han sig med sitt ansikte och hans panna vilade på min. Han slöt sina ögon och jag drog mig undan ''vad gör du..?'' sa jag och tittade lite snett på honom. Han la en hand över hans huvud och kliade sig i håret ''eh.. jag bara'' sa han och rodnade. Jag vände mig om och fortsatte, försökte han kyssa mig? Och gick jag nästan med på det. Nej, ingen kärlek den här sommaren.. tänkte jag medans jag gick längs stigen. Jag hörde Justins steg bakom mig, jag gick så i minst en kvart tills jag inte visste vart jag skulle gå. Jag vände mig om och såg på Justin, han såg sviken ut. ''vart är det vi ska?'' frågade jag honom och han satte händerna i sina byxfickor och ryckte på axlarna. ''men, vart är vi?'' sa jag oroligt och såg mig omkring. ''jag följde bara dig, trodde du visste vägen'' sa han och jag skakade på huvudet. ''jag bara gick någonstans, fan vet jag vart jag var påväg'' sa jag och drog i mitt hår. Justin började gå tillbaka och jag följde efter honom. Vi kom ingenvart och det började bli mörkt och mina ben var trötta. ''stanna.. jag orkar inte gå nå mer'' sa jag och satte mig på mossa. Justin satte sig bredvid mig och såg ut över skogen. ''vi har gått vilse'' sa jag och Justin suckade ''det menar du inte..'' sa han och himlade med ögonen. ''vadå är jag jobbig?'' frågade jag och han log mot mig ''det skulle du aldrig kunna vara, bara söt'' sa han och jag tittade bort och log för mig själv. Sa han nyss att jag var söt, aw..
Det blev helt mörkt och jag började bli rädd och det var kallt, jag hade bara linne på mig. ''kan inte dom komma och hämta oss snart?'' sa jag huttrande och Justin såg att jag frös och drog av sig sin skjorta, han hade en t-shirt under. ''här, ta den här du fryser'' sa han och la skjortan över mina axlar. Jag förde in mina armar in i skortan och fick hjälp av Justin att knäppa den. ''tack'' sa jag och log lite mot honom. ''inga problem, vill bara inte att du ska frysa'' sa han och jag rodnade men man såg inte det för att det var så mörkt och månen lyste. ''du sa att du kunde sjunga, sjung något'' sa jag och han skakade på huvudet lite. ''nej..'' sa han och skrattade lite. ''men kom igen'' sa jag och puffade till han på axeln lätt. ''om jag får se dina låttexter?'' sa han och jag skakade på huvudet ''aldrig'' han höjde ögonbrynen och ryckte på axlarna lätt ''men då kommer jag inte att sjunga'' sa han och tittade på mig. ''okej då.'' sa jag. Han vände sin blick till mig och började sjunga ''When i met you girl my heart went knock, knock now them butteflies in my stomach won't stop, stop. Eaven though it's a struggle love is all we got, so we gon' keep, keep climbing to the mountain top. And you're world is my world and my fight is your fight and my breath is your breath..'' jag smälte verkligen när han sjöng, det kom verkligen från hans hjärta. Och texten var så söt. Han sjöng så bra också, och var så himla snygg så det var en bonus.
När han hade sjungit klart klappade jag och skrattade lite. ''du sjunger ju skit bra, och texten var så gullg.. är du en artist eller nått?'' frågade jag och han såg bort nervöst. ''eh, va nej.. vadå artist vart har du fått det ifrån?'' stammade han fram och jag såg konstigt på honom. ''nej.. jag tänkte bara, äsch det var inget'' sa jag och han nickade. Plötsligt rös han till och jag tittade lite frågande på honom ''fryser du?'' frågade jag och flyttade mig närmre. ''inte nu..'' sa han och log lite värmande mot mig. Jag bet mig i läppen och log. ''fryser du?'' frågade han mig och jag nickade. ''ja, även med skjortan på.. det är skitkallt'' sa jag och han satte sig bakom mig med varsitt ben på varsinn sida om mig. ''vad gör du?'' frågade jag förvånat och han värmde mina armar. ''är det skönt?'' frågade han och jag nickade. ''ja, jag blir varmare'' sa jag och han skrattade. Sedan så kramade han om mig och jag log stort. ''är det skönare såhär?'' frågade han och jag var så nervös i kroppen att jag inte kunde säga något. Han tog min hand och lekte med mina fingrar ''fryser du nu?'' frågade han och lutade sin haka mot min axel, jag vände mitt huvud och våra läppar var några centimeter ifrån varandra. Jag kunde känna hans andedräkt och jag log. ''nej..'' viskade jag och han drog tillbaka sitt ansikte. Vi satt så och småpratade, han höll på med mina fingrar och jag njöt av att få vara med honom. Han var så snäll och söt, talangfull, han hade utseéndet allt! Jag tror jag höll på att bli kär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0