Addicted to love - del 2


Nästa dag så vaknade jag kl 9, bussen skulle komma 10 så jag hade en timme på mig. Jag gäspade många gånger och tillslut så steg jag upp ur sängen, gick mot duschen drog av mig kläderna och in i duschen. När jag kom ut ur duschen torkade jag min kropp och smörjde in mig med body lotion och satte på mig underkläder. Jag gick sakta emot mitt skrivbord där jag hade förberett kläder till idag, det var ett svart linne där det stod Fighting for peace is like fucking for virginity och ett par helt vanliga jeansshorts. Klockan var halv 10, en halvtimma kvar. Jag gick fram till min smycke låda och plockade ut ett vitt armband satte på de tittade mig i spegeln, satte håret i en enkel sned toffs. Sedan kletade jag på lite mascara och lite rouge på kindbenen, tittade mig i spegeln en sista gång och gick ner till köket. Mamma satt där i lugn och ro och läste tidningen. ''hej'' sa jag lite glatt och gick emot kylskåpet drog ut smöret och osten, sedan bredde jag en macka och satte mig vid matbordet. Min mamma såg på mig medans hon drack sitt kaffe. ''ska det bli kul?'' frågade hon och jag skakade på huvudet. ''ingenting kan bli värre..'' sa jag och hon suckade. ''du kan väll åtminstonde låta lite glad?'' jag skakade på huvudet och mammas mobil ringde. ''nu måste jag väll gå..'' sa hon när hon hade lagt på. Vi gick ut till hallen och jag hörde hur bussen tutade. ''Skynda dig! Bussen åker ju'' sa mamma hysteriskt och jag sprang upp till rummet drog ner väskan och satte på mig mina vita converse snabbt. ''hejdå gumman, vi ses om en vecka då'' sa hon och log mot mig. Jag kramade henne och tog tag i min väska och sprang med den till bussen, han öppnade dörren och jag klev in. Det var en massa ungdomar där som gav mig olika blickar, jag tittade oroligt på dom och satte mig längst bak där ingen satt.
Jag lyssnade på min musik, lutade pannan mot fönstret och bara stirrade ut.
När jag kom fram dit och steg av bussen så kramades alla och skrek av glädje medans jag bara stod där och tittade på med vinden i håret. Sedan kom någon man vid namn Tobbe som skulle guida oss till vårat rum. Jag fick dela rum med Natalie, yey precis det jag ville. Men hon verkade iaf glad, vi hade en våningsäng och jag skulle sova nere för att hon ville sova uppe, men det var helt okej för mig. Jag packade upp lite lätt och detsamma gjorde hon men hon babblade hela tiden om någon serie jag inte förstod, det ända jag kunde göra var att lyssna och mm:a. ''har du sett den?'' frågade hon och jag skakade på huvudet. ''nehe.. men den är skit bra.'' sa hon glatt och jag ryckte på axlarna men sa inget. Jag satte mig på sängen och började skriva lite låttexter, hon satte sig på min säng bredvid mig och tittade på vad jag skrev. ''du skriver jätte bra'' sa hon och kollade på mig med stora ögon. Jag blev förvånad, ingen hade någonsin sagt så till mig. Kanske för att ingen hade sett mina låttexter, jag höll dom liksom privata för mig själv. För jag kunde skriva av mig och vips så blev det en låt. ''menar du det?'' sa jag och log lite. ''jaaa'' sa hon och ställde sig upp och gick fram till fönstret. ''ska vi bada?'' frågade hon plötsligt. Jag la min bok och penna under min kudde och ställde mig upp jag också. ''varför inte?'' sa jag medans jag letade efter min bikini.
När vi kom fram till stranden så var det många som redan var i vattnet även fast vi just kom hit. Natalie höll handen mot pannan och såg ut över vattnet ''kom nu'' sa hon och började gå. Jag gick efter henne och ställde mig i vattnet, jag doppade bara fötterna. Natalie hoppade i vattnet och när hon kom upp till vattenytan fick hon en skratt attack, och det smittade av sig så jag skrattade också. ''Kom igen, gå lite längre in i vattnet!'' sa hon och vinkade mot sig. Jag gick så att det kom till magen mer än så ville jag inte för att det var skit kallt. Jag stod där och darrade när jag hör killröster bakom mig som blir allt högre och högre. Jag vänder mig om och där kommer 3 killar springande emot mig och skvätter vatten sedan hoppade de in i vattnet. Jag rös till och blev helblöt. Jag kunde höra Natalies skratt och öppnade ögonen och såg på henne. ''nu blev du allt blöt'' sa hon och log. Killarna som skvätte vatten på mig kom fram till mig och skrattade. ''var det kallt?'' frågade den ena och jag tittade på honom argt. ''vafan, ni kan ju inte skvätta vatten på mig sådär?!'' skrek jag nästan och de 3 stirrade på mig med ett flin i ansiktet. ''ta det lugnt.. vi gjorde ju det inte med flit'' sa ena killen med snaggat hår. ''nene, ni är ju fan sjuka i huvudet. Vill fan bort härifrån'' sa jag och jag kände hur ilskan spred sig genom min kropp. Vad tänkte dom med? Skvätta vatten på mig. Okej, jag vet att jag kanske överreagerade men jag blir lätt arg och det funkar bara inte att skvätta vatten på mig sådär. ''förlåt..'' sa den ena killen med blött hår. Han drog händerna över vattnet och kollade på mig. Jag fnös åt honom och gick in igen. Efter ett tag kom Natalie in och skulle just sätta sig ner när jag sa ''du är blöt, sätt dig inte'' hon nickade och gick in i toaletten bytte om och kom ut till mig igen. ''vad var det där? De råkade ju skvätta vatten på dig, ingen idé att överreagera. De var ju faktiskt söta..'' sa hon och jag svarade inte. Hon hade helt fel. Jag låg i sängen hela tiden medans Natalie gick ut och in från rummet. Det blev mörkt men jag låg fortfarande kvar, tills det knackade på dörren. ''kom in'' sa jag och ställde mig upp. Tobbe kom in och sa att vi alla skulle mötas vid lägerelden, berätta vad vi heter oså. ''jag kommer'' svarade jag och han gick ut. Jag satte på mig ett par leggins och ett linne, sedan en cardigan över. Jag gick med snabba steg mot lägerelden och satte mig på en sten medans alla andra satte sig runt i en ring.
''sätt dig här'' sa Tobbe till mig men jag skakade på huvudet och log. ''jag sitter bra här,'' sa jag och tittade bort. Han började spela en låt och alla sjöng med, den var ganska rolig så jag började skratta. Vi grillade korv och Natalie satte sig bredvid mig. ''du vet killarna som skvätte vatten på dig?'' började hon och jag tittade på henne konstigt. Hon log. ''han med snaggat hår är jätte söt, och jag vill verkligen prata med honom men vet inte hur. Jag är inte så bra med killar'' sa hon och jag skrattade lite lätt. ''varför just dom?'' sa jag sen och hon ryckte på axlarna. ''jag vet inte, han är bara så söt'' jag nickade och ställde mig upp. ''ska vi gå och snacka med dom då?'' sa jag och hon lös upp. ''Ja! Kom då'' sa hon och drog upp mig. Vi kom fram till dom och jag presenterade Natalie alla 3 log mot henne och sa vad de hette. Den med snaggat hår hette Ryan, den andra som hela tiden skakade på sitt hår hette Justin och den tredje hette Chaz. Jag kände igen Justin, det var han som sa förlåt. Han var ganska snygg. ''så hur gamla är ni då?'' frågade Ryan och tittade på Natalie. ''15'' svarade jag och Natalie nickade. ''schysst, vi med'' sa han. Jag fixade Natalie och Ryan ihop och de satt bredvid varandra på lägerelden. Ryan var schysst och verkade intresserad av Natalie. Jag satte mig bredvid Ryan och bredvid mig satte sig Justin. Tobbe sa att man skulle berätta något om sig själv och jag fick börja. Jag ställde mig nervöst upp och såg på allas nyfikna ansikten. ''Hej, jag heter Nellie och är 15 år.. jag gillar att skriva. Det jag inte gillar är människor som inte talar sanningen, jag tycker att man ska vara ärlig'' sa jag och satte mig ner igen. Alla klappade och nu var det Justin's tur ''Hej, jag heter Justin och är 15 år jag gillar att sjunga och det jag inte gillar är när man förväntar sig något och det blir inte som man har förväntat sig'' sedan satte han sig ner och tittade på mig lite. Jag ignorerade honom och började prata med Chaz istället, han var mycket roligare. Det började bli sent och jag och Natalie gick till vårt rum. Innan vi gick och la oss bad jag henne berätta om Ryan, hon tyckte han var söt och omtänksam. ''Godnatt'' sa jag och släckte lampan. ''Godnatt'' sa hon och släckte sin lampa sedan somnade jag.
Nästa dag så vaknade jag kl 9, bussen skulle komma 10 så jag hade en timme på mig. Jag gäspade många gånger och tillslut så steg jag upp ur sängen, gick mot duschen drog av mig kläderna och in i duschen. När jag kom ut ur duschen torkade jag min kropp och smörjde in mig med body lotion och satte på mig underkläder. Jag gick sakta emot mitt skrivbord där jag hade förberett kläder till idag, det var ett svart linne där det stod Fighting for peace is like fucking for virginity och ett par helt vanliga jeansshorts. Klockan var halv 10, en halvtimma kvar. Jag gick fram till min smycke låda och plockade ut ett vitt armband satte på de tittade mig i spegeln, satte håret i en enkel sned toffs. Sedan kletade jag på lite mascara och lite rouge på kindbenen, tittade mig i spegeln en sista gång och gick ner till köket. Mamma satt där i lugn och ro och läste tidningen. ''hej'' sa jag lite glatt och gick emot kylskåpet drog ut smöret och osten, sedan bredde jag en macka och satte mig vid matbordet. Min mamma såg på mig medans hon drack sitt kaffe. ''ska det bli kul?'' frågade hon och jag skakade på huvudet. ''ingenting kan bli värre..'' sa jag och hon suckade. ''du kan väll åtminstonde låta lite glad?'' jag skakade på huvudet och mammas mobil ringde. ''nu måste jag väll gå..'' sa hon när hon hade lagt på. Vi gick ut till hallen och jag hörde hur bussen tutade. ''Skynda dig! Bussen åker ju'' sa mamma hysteriskt och jag sprang upp till rummet drog ner väskan och satte på mig mina vita converse snabbt. ''hejdå gumman, vi ses om en vecka då'' sa hon och log mot mig. Jag kramade henne och tog tag i min väska och sprang med den till bussen, han öppnade dörren och jag klev in. Det var en massa ungdomar där som gav mig olika blickar, jag tittade oroligt på dom och satte mig längst bak där ingen satt.
Jag lyssnade på min musik, lutade pannan mot fönstret och bara stirrade ut.
När jag kom fram dit och steg av bussen så kramades alla och skrek av glädje medans jag bara stod där och tittade på med vinden i håret. Sedan kom någon man vid namn Tobbe som skulle guida oss till vårat rum. Jag fick dela rum med Natalie, yey precis det jag ville. Men hon verkade iaf glad, vi hade en våningsäng och jag skulle sova nere för att hon ville sova uppe, men det var helt okej för mig. Jag packade upp lite lätt och detsamma gjorde hon men hon babblade hela tiden om någon serie jag inte förstod, det ända jag kunde göra var att lyssna och mm:a. ''har du sett den?'' frågade hon och jag skakade på huvudet. ''nehe.. men den är skit bra.'' sa hon glatt och jag ryckte på axlarna men sa inget. Jag satte mig på sängen och började skriva lite låttexter, hon satte sig på min säng bredvid mig och tittade på vad jag skrev. ''du skriver jätte bra'' sa hon och kollade på mig med stora ögon. Jag blev förvånad, ingen hade någonsin sagt så till mig. Kanske för att ingen hade sett mina låttexter, jag höll dom liksom privata för mig själv. För jag kunde skriva av mig och vips så blev det en låt. ''menar du det?'' sa jag och log lite. ''jaaa'' sa hon och ställde sig upp och gick fram till fönstret. ''ska vi bada?'' frågade hon plötsligt. Jag la min bok och penna under min kudde och ställde mig upp jag också. ''varför inte?'' sa jag medans jag letade efter min bikini.
När vi kom fram till stranden så var det många som redan var i vattnet även fast vi just kom hit. Natalie höll handen mot pannan och såg ut över vattnet ''kom nu'' sa hon och började gå. Jag gick efter henne och ställde mig i vattnet, jag doppade bara fötterna. Natalie hoppade i vattnet och när hon kom upp till vattenytan fick hon en skratt attack, och det smittade av sig så jag skrattade också. ''Kom igen, gå lite längre in i vattnet!'' sa hon och vinkade mot sig. Jag gick så att det kom till magen mer än så ville jag inte för att det var skit kallt. Jag stod där och darrade när jag hör killröster bakom mig som blir allt högre och högre. Jag vänder mig om och där kommer 3 killar springande emot mig och skvätter vatten sedan hoppade de in i vattnet. Jag rös till och blev helblöt. Jag kunde höra Natalies skratt och öppnade ögonen och såg på henne. ''nu blev du allt blöt'' sa hon och log. Killarna som skvätte vatten på mig kom fram till mig och skrattade. ''var det kallt?'' frågade den ena och jag tittade på honom argt. ''vafan, ni kan ju inte skvätta vatten på mig sådär?!'' skrek jag nästan och de 3 stirrade på mig med ett flin i ansiktet. ''ta det lugnt.. vi gjorde ju det inte med flit'' sa ena killen med snaggat hår. ''nene, ni är ju fan sjuka i huvudet. Vill fan bort härifrån'' sa jag och jag kände hur ilskan spred sig genom min kropp. Vad tänkte dom med? Skvätta vatten på mig. Okej, jag vet att jag kanske överreagerade men jag blir lätt arg och det funkar bara inte att skvätta vatten på mig sådär. ''förlåt..'' sa den ena killen med blött hår. Han drog händerna över vattnet och kollade på mig. Jag fnös åt honom och gick in igen. Efter ett tag kom Natalie in och skulle just sätta sig ner när jag sa ''du är blöt, sätt dig inte'' hon nickade och gick in i toaletten bytte om och kom ut till mig igen. ''vad var det där? De råkade ju skvätta vatten på dig, ingen idé att överreagera. De var ju faktiskt söta..'' sa hon och jag svarade inte. Hon hade helt fel. Jag låg i sängen hela tiden medans Natalie gick ut och in från rummet. Det blev mörkt men jag låg fortfarande kvar, tills det knackade på dörren. ''kom in'' sa jag och ställde mig upp. Tobbe kom in och sa att vi alla skulle mötas vid lägerelden, berätta vad vi heter oså. ''jag kommer'' svarade jag och han gick ut. Jag satte på mig ett par leggins och ett linne, sedan en cardigan över. Jag gick med snabba steg mot lägerelden och satte mig på en sten medans alla andra satte sig runt i en ring.
''sätt dig här'' sa Tobbe till mig men jag skakade på huvudet och log. ''jag sitter bra här,'' sa jag och tittade bort. Han började spela en låt och alla sjöng med, den var ganska rolig så jag började skratta. Vi grillade korv och Natalie satte sig bredvid mig. ''du vet killarna som skvätte vatten på dig?'' började hon och jag tittade på henne konstigt. Hon log. ''han med snaggat hår är jätte söt, och jag vill verkligen prata med honom men vet inte hur. Jag är inte så bra med killar'' sa hon och jag skrattade lite lätt. ''varför just dom?'' sa jag sen och hon ryckte på axlarna. ''jag vet inte, han är bara så söt'' jag nickade och ställde mig upp. ''ska vi gå och snacka med dom då?'' sa jag och hon lös upp. ''Ja! Kom då'' sa hon och drog upp mig. Vi kom fram till dom och jag presenterade Natalie alla 3 log mot henne och sa vad de hette. Den med snaggat hår hette Ryan, den andra som hela tiden skakade på sitt hår hette Justin och den tredje hette Chaz. Jag kände igen Justin, det var han som sa förlåt. Han var ganska snygg. ''så hur gamla är ni då?'' frågade Ryan och tittade på Natalie. ''15'' svarade jag och Natalie nickade. ''schysst, vi med'' sa han. Jag fixade Natalie och Ryan ihop och de satt bredvid varandra på lägerelden. Ryan var schysst och verkade intresserad av Natalie. Jag satte mig bredvid Ryan och bredvid mig satte sig Justin. Tobbe sa att man skulle berätta något om sig själv och jag fick börja. Jag ställde mig nervöst upp och såg på allas nyfikna ansikten. ''Hej, jag heter Nellie och är 15 år.. jag gillar att skriva. Det jag inte gillar är människor som inte talar sanningen, jag tycker att man ska vara ärlig'' sa jag och satte mig ner igen. Alla klappade och nu var det Justin's tur ''Hej, jag heter Justin och är 15 år jag gillar att sjunga och det jag inte gillar är när man förväntar sig något och det blir inte som man har förväntat sig'' sedan satte han sig ner och tittade på mig lite. Jag ignorerade honom och började prata med Chaz istället, han var mycket roligare. Det började bli sent och jag och Natalie gick till vårt rum. Innan vi gick och la oss bad jag henne berätta om Ryan, hon tyckte han var söt och omtänksam. ''Godnatt'' sa jag och släckte lampan. ''Godnatt'' sa hon och släckte sin lampa sedan somnade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0