Addicted to love - del 32

Det var ju Selena Gomez.
Jag gick fram till dom och Justin såg nästan lite störd ut när jag kom dit.
''hej'' log jag mot Selena, hon log tillbaka och såg på mig sedan på Justin.
''Hej. Justin är det här din vänn eller något?'' frågade hon och han skrattade.
''m.. ja, det här är min vänn Nellie.'' sa han ursäktande jag och nickade.
''okej, kul att ses Nellie'' sa hon och jag nickade än en gång.
''jag ska mingla vidare, ha så kul ni!'' sa hon och gick sedan iväg, och på direkten så stack Justin med.
Jag följde efter honom i nästan en timme han höll på att dissa mig IGEN, han gick ifrån mig och gick till andra människor istället jag fick stå där bakom.
''Varför följer du efter mig?!'' viskade han irriterat, jag drog med honom till baren och satte mig ner han satte sig bredvid mig.
''du lämnar mig ju! Fattar du inte hur det känns?!'' sa jag lika irriterande.
''Men jag måste ju få lite urymme kvinna! Lämna mig ifred!'' stönade han och jag fick nog.
''Varför är vi ens tillsammans?! Vad är det som håller oss tillsammans?'' sa jag så att bara Justin hörde, jag fick ju tänka på alla andra omkring oss. Även fast det var hög musik så kunde någon höra.
''Jag vet väll fan inte!'' sa han och la händerna i håret.
''äsch, vet du vad. Jag orkar inte längre, så jag gör slut med dig.. fine gå till din Selena!'' sa jag och han kisade med ögonen.
''fine, du var ändå inte bra för mig!'' sa han och gick därifrån.
Skulle han verkligen hålla på såhär? Dissa mig, noll respekt!
Plötsligt satte sig en kille på Justins plats och beställde en drink, sedan vände han sig till mig.
''så... vad gör en vacker dam som du sittandes här aldelles själv?'' flörtade han och jag rodnade.
''ingenting speciellt..'' skrattade jag och han fortsatte.
''är inte du Justin Biebers kompis?''
Jag blev irriterad.
''jooo.. vet inte alla det nu?''
Han nickade.
Sedan började vi prata och killen hette Andrew, var verkligen trevlig och snäll.
Det kom en lugn låt och han harklade sig.
''ska vi dansa?'' frågade han, sedan sträckte han ut sin hand mot mig och jag log mot honom.
Tog handen och han drog mig ut på dansgolvet.
Han placerade sina händer på min midja och jag runt hans hals.
''du verkar vara en riktig snäll kille..'' sa jag och han ryckte på axlarna.
''det har jag alltid varit'' sa han och jag himlade med ögonen.
Vi dansade i takt till musiken nära varandra, jag lutade mitt huvud mot hans axel och såg Selena och Justin dansa.
Selena var längre.
Vad gjorde han med henne? Kom han över mig så lätt.
Jag kände en klump i magen, avundsjukan spred sig..
Jag ångrade att jag stod och dansade med den här Andrew, ville vara i Justins armar, känna hans andetag mot min hals. Inte Andrews.
Vi snurrade sakta och jag kollade hela tiden över axeln på Justin och Selena.
Plötsligt så fångade jag Justins blick och vi båda såg på varandra, jag suckade och såg ner igen.
Alla tjejer skulle snurra och byta partner, som förr i tiden.
Den partnern man kom fram till skulle man stanna med hela kvällen.
''fan.. jag som ville dansa med dig'' stönade Andrew och jag skrattade.
''tyvärr.'' retades jag.
Sedan snurrade han mig och jag kunde inte andas för en sekund, tänk om jag hamnade hos en ful kille?
Men jag hamnade hos Justin och mitt hjärta skippade ett slag.
Han tog emot mig med ett stadigt grepp, sedan så vände han på mig och la sina händer runt min midja.
''fan också..'' suckade han och såg bort.
Jag himlade med ögonen.
''inte mitt fel att jag inte är Selena'' sa jag och han skakade på huvudet.
''var inte sån..'' sa han och jag ryckte på axlarna, sedan la jag mina händer runt hans hals.
''jaja, whatever.. det är ändå över Justin'' sa jag och han suckade och förde mig närmre.
''det kan väll inte vara över så lätt? Jag älskar dig, du älskar mig. Vad är det som är så svårt?'' frågade han och jag svarade inte.
Han visste vad som var felet.
''du dissar ju mig hela tiden, det är som om du inte märker det själv!''
Han bet sig i läppen och såg ner.
''förlåt... jag vet inte vad det är jag gör, snälla.. det var inte meningen..'' sa han och det såg ut som om han ångrade sig.
Jag nickade.
''förlåt, för att jag gjorde slut jag menade det inte.. vi får väll fan skärpa oss!'' sa jag och han skrattade lågt.
''synd att jag inte kan kyssa dig..'' sa Justin och jag bet mig i läppen.
''vi får väll vänta'' sa jag och han skrattade, la sina händer runt om mig och kramade mig hårt.
Jag gjorde detsamma och sa sedan ''verkar som du har en crush på Selena...'' han stannade.
''har jag inte!'' sa han bestämt och jag höjde på ögonbrynen och nickade.
''har du visst det..'' sa jag och började kittla honom, han skrattade och drog bort mina händer.
''sluta, någon kommer att se oss..'' viskade han i mitt öra och jag himlade med ögonen än en gång.
''Har dom inte redan sett oss? Men vi är ju inte tillsammans..'' sa jag och han log ett snett leénde.
Låten slutade och like a g6 kom jag blev som galen och bröjade dansa, Justin försökte komma så nära som möjligt och vi stod i ett hörn där jag tror ingen såg oss.
Justin höll mig runt midjan bakifrån och jag dansade vilt.
Han andades in mig så mycket som möjligt och jag log.
Sedan blixtrade det till och våra huvuden gick rakt fram - papparazzin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-17 @ 17:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0