Addicted to love - del 4


Justins perspektiv.
Jag såg på henne hon slöt sina ögon försiktigt och andades tyngre. Hon var så söt, kanske gillade hon mig? För jag var definitivt intresserad av henne, hon hade en sån där kall personlighet som man bara ville veta mer av. Hon var så mystisk på samma gång. ''Nellie..?'' viskade jag och hon hoppade till. Sedan vände hon på sig och såg på mig. ''du somnade'' sa jag och hon log lite. ''har dom kommit än?'' sa hon och jag skakade på huvudet och suckade. ''jag antar att vi måste sova här'' hon tittade lite trött på mig och gick av från mig och satte sig bredvid mig. ''tack för lånet förresten, jag blev lite varmare'' sa hon och jag nickade och såg ner. ''det gör inget, jag fryser ändå inte'' ljög jag. Jag frös som in i helvette. Jag fick gåshud och ryckte till hela tiden. Hon skrattade lite och jag rodnade. ''jag kan värma dig.. som du värmde mig, det är jag skyldig dig'' sa hon och ett stort flin placerade sig i mitt ansikte. ''det är du nog..'' sa jag och hon satte sig bakom mig i samma position som jag satte mig i. Hon började dra sina händer upp och ner på mina armar. ''du behöver inte'' sa jag men hon insisterade. Plötsligt hörde vi att några ropade våra namn. Nellie ställde sig upp och jag ställde mig upp efter henne. ''hör du det?'' frågade hon och såg sig omkring. Jag nickade och gick en bit framför henne. ''Här är vi!'' ropade jag och de ropade i något med. ''vi kommer'' jag gick med snabba steg frammåt men vände mig sedan om för att se om Nellie följde med. ''Nellie?'' ropade jag och hon sprang fram till mig och skrattade. ''min sko fastnade, men nu är jag här'' sa hon och vi gick under tystnad. ''Nellie?!'' hörde vi några ropa och vi följde rösterna. ''här är jag!'' ropade hon och vi såg en skymt av ficklampor. ''Vi är här!'' ropade vi och de kom springande till oss. Ryan & Chaz kramade om mig och jag log mot dom ''vi har letat överrallt, vart fan drog ni?'' sa Ryan och släppte mig ''jag berättar sen..'' sa jag och sneglade på Nellie hon tittade lite blygt på mig och kramade om Natalie sen. Alla kramade om mig och Nellie och tillsammans gick vi upp igen. När vi kom till vårt rum la jag mig i sängen och när Ryan stängde dörren sa han fort ''vad hände?'' jag log lite för mig själv. ''inget.. vi pratade sen gick vi vilse, det blev mörkt hon satt i mitt knä jag höll om henne och höll på med hennes fingrar'' ''hon är riktigt snygg också'' sa jag och Chaz och Ryan skrattade lite. Jag drog av mig byxorna men behöll T-shirten på. Jag gick ut ur rummet och in i toaletten.
Nellies perspektiv.
Jag tittade mig i spegeln medans jag borstade tänderna. Jag började sjunga på den låten som Justin sjöng. Den hette något i stil med One Time. Fast jag ändrade från girl till boy. Så jag blundade och andvände tandborsten som mikrfon ''When i met you boy my heart went knock, knock now them butteflies in my stomach won't stop, stop. Eaven though it's a struggle love is all we got, so we gon' keep, keep climbing to the mountain top. And you're world is my world and my fight is your fight and my breath is your breath..'' sjöng jag och plötsligt hör jag någon sjunga bakom mig, jag vänder mig om och ser Justin. Han skrattar och närmar sig mig ''Wow, du kan ju sjunga. Varför sa du inget?'' sa han och jag fortsatte att borsta tänderna. Jag spottade ut det jag hade i munnen och sa ''det hade inte du med o göra..'' han log lite snett och suckade. ''nänä..'' ''du behöver inte vara så kall..'' sa han och såg på mig. ''men så är jag'' sa jag irriterat och vände ryggen till honom, och hoppades på att han skulle gå. Men istället kände jag en hand på min höft som smekte den lätt. ''varför är du så svår för..?'' viskade han och jag vände mig om och såg in han i ögonen. Han drog mig närmare sig och jag la mina händer på hans axlar. ''justin..'' viskade jag. ''ja?'' sa han och våra näsor snuddade varandra. Våra läppar var nästan 4 cm ifrån varandra och han lutadade sig ännu närmre. ''jag är inte intresserad'' sa jag och la mina händer på hans bröstkorg och puttade bort honom. Jag tog min tandborste och innan jag gick därifrån såg jag på honom, han verkade förvånad. Jag gick in till vårt rum och Natalie låg redan i sängen. Jag la mig ner under täcket och släckte lampan. ''värst vad det tog lång tid'' sa hon och tände lampan, lutade sig över räcket och såg ner på mig. Jag tittade upp på henne och skrattade lite ''godnatt'' sa jag och hon slängde ner en kudde på mig. ''godnatt'' sa hon och jag tänkte att Natalie var inte så jobbig, hon var faktiskt snäll när man väl lärde känna henne. Hon var den enda vännen av tjejerna jag hade här. Jag släckte lampan och somnade med goda tankar i mitt huvud.
Nästa dag.
Jag och Natalie var nu i vårt rum och bytte om, vi var och badade med Justin, Ryan & Chaz. Justin var bara på hela tiden, fattar han inte att jag inte är intresserad? Han kan ragga på någon annan tjej, inte mig. Ingen kärlek för mig i sommar. I cant stand to be hurted.. Jag hade bytt om till gråa Canada mjukisar för att mitt ursprung var från Canada. Och ett vanligt vitt linne. Jag låg i min säng och funderade på att ringa Elina eller mamma för att berätta hur det är här. Jag slog upp Elina's nummer men hon svarade inte. Hon var säkert upptagen, jag menar man har ju en massa saker att göra i Paris, hon har inte tid för mig och mina bekymmer. Jag ringde mamma istället och vi snackade i cirka 15 minuter, hon ville prata med Natalie också. Gud så pinsamt.. men Natalie verkade gilla henne. Efter ett tag knackade det på dörren och Natalie gick och öppnade. Jag gick också upp för att se vem det var. Då såg jag Ryan. ''Tja, hänger ni med och spelar lite basket?'' frågade han och Natalie nickade och kollade på mig. ''jag kan inte spela'' sa jag och hon ryckte på axlarna ''inte jag heller men kom nu!'' sa hon och drog mig i armen och vi gick till basketplanen med Ryan framför oss som visade vägen. ''Hey, Chaz Justin vi har sällskap!'' sa han och jag stannade till och drog Natalie i armen lite löst. ''Inte Justin..'' viskade jag och hon tittade frågande på mig och drog med mig en liten bort bit. ''Trodde du gillade honom?'' sa hon och jag skakade på huvudet. ''nej, han är bara för jobbig. Jag vill inte bli kär i någon.. ännu inte i sommar, jag orkar inte bli sårad.'' sa jag och hon kramade om mig. ''men det betyder inte att Justin kommer såra dig, ge honm en chans'' sa hon och jag tittade lite på Justin. ''vi får se'' sa jag och vi gick med snabba steg mot killarna. ''vad snackade ni om då?'' frågade Ryan och jag slog honom lätt på armen och puttade honom. Natalie tog bollen ifrån honom och han sprang efter henne. Jag såg verkligen att Ryan höll på att falla för Natalie, och Natalie höll på att falla för Ryan. De var så söta tillsammans. Jag hängde på och Natalie kastade bollen till mig och jag sprang med den och gjorde mål. ''ska vi köra killarna mot tjejerna?'' frågade jag glatt och Justin nickade. ''kör till'' sa han och blinkade mot mig, jag himlade med ögonen och vi började med bollen.
Efter att ha kört i en halvtimme så tog vi en paus och de hade med sig vattenflaskor men inte vi. ''varför sa ni inte att vi skulle ta med oss vattenflaskor? Jag är ju skit törstig'' sa Natalie och satte sig ned böjde sitt huvud bakåt och jag suckade. ''jag med..'' mumlade jag och satte mig ned bredvid henne. Justin satte på min sida och Ryan på Natalies. Chaz lirade fortfarande och satte vartenda mål. ''du kan få dricka av mig, eller är du rädd för mina baciller?'' sa Ryan och la armen om Natalie. Hon skrattade och lutade sitt huvud mot hans axel. Jag sneglade på dom och log lite. Natalie drack Ryan's vatten och plötsligt var hon pigg. Ryan och Natalie sprang fram till Chaz och de körde mot honom. ''vill du ha lite av mitt vatten?'' frågade Justin och jag såg på honom och skakade på huvudet. ''nej tack'' sedan ställde jag mig och gick till Chaz och frågade. ''visst, drick så mycket du vill.'' sa han och jag hämtade hans vattenflaska och drack ur den. Justin kollade på mig och kliade sig på hans haka. Sedan närmade han sig mig men jag flyttade inte på mig. ''gör jag något fel?'' frågade han oskyldigt. ''ja..'' sa jag och flyttade lite ifrån honom. ''vadå?'' frågade han och la sin hand på min. Jag tittade på honom lite försiktigt. ''sluta..'' sa jag och drog bort min hand och tittade bort. Han tog tag i min haka och drog mig närmre sig. ''Nellie, varför?'' frågade han och jag puttade bort honom och ställde mig upp. ''Låt mig vara, du är bara för mycket Justin! Du förstör ju allt'' skrek jag och sprang därifrån.
Justins perspektiv.
Jag såg på henne hon slöt sina ögon försiktigt och andades tyngre. Hon var så söt, kanske gillade hon mig? För jag var definitivt intresserad av henne, hon hade en sån där kall personlighet som man bara ville veta mer av. Hon var så mystisk på samma gång. ''Nellie..?'' viskade jag och hon hoppade till. Sedan vände hon på sig och såg på mig. ''du somnade'' sa jag och hon log lite. ''har dom kommit än?'' sa hon och jag skakade på huvudet och suckade. ''jag antar att vi måste sova här'' hon tittade lite trött på mig och gick av från mig och satte sig bredvid mig. ''tack för lånet förresten, jag blev lite varmare'' sa hon och jag nickade och såg ner. ''det gör inget, jag fryser ändå inte'' ljög jag. Jag frös som in i helvette. Jag fick gåshud och ryckte till hela tiden. Hon skrattade lite och jag rodnade. ''jag kan värma dig.. som du värmde mig, det är jag skyldig dig'' sa hon och ett stort flin placerade sig i mitt ansikte. ''det är du nog..'' sa jag och hon satte sig bakom mig i samma position som jag satte mig i. Hon började dra sina händer upp och ner på mina armar. ''du behöver inte'' sa jag men hon insisterade. Plötsligt hörde vi att några ropade våra namn. Nellie ställde sig upp och jag ställde mig upp efter henne. ''hör du det?'' frågade hon och såg sig omkring. Jag nickade och gick en bit framför henne. ''Här är vi!'' ropade jag och de ropade i något med. ''vi kommer'' jag gick med snabba steg frammåt men vände mig sedan om för att se om Nellie följde med. ''Nellie?'' ropade jag och hon sprang fram till mig och skrattade. ''min sko fastnade, men nu är jag här'' sa hon och vi gick under tystnad. ''Nellie?!'' hörde vi några ropa och vi följde rösterna. ''här är jag!'' ropade hon och vi såg en skymt av ficklampor. ''Vi är här!'' ropade vi och de kom springande till oss. Ryan & Chaz kramade om mig och jag log mot dom ''vi har letat överrallt, vart fan drog ni?'' sa Ryan och släppte mig ''jag berättar sen..'' sa jag och sneglade på Nellie hon tittade lite blygt på mig och kramade om Natalie sen. Alla kramade om mig och Nellie och tillsammans gick vi upp igen. När vi kom till vårt rum la jag mig i sängen och när Ryan stängde dörren sa han fort ''vad hände?'' jag log lite för mig själv. ''inget.. vi pratade sen gick vi vilse, det blev mörkt hon satt i mitt knä jag höll om henne och höll på med hennes fingrar'' ''hon är riktigt snygg också'' sa jag och Chaz och Ryan skrattade lite. Jag drog av mig byxorna men behöll T-shirten på. Jag gick ut ur rummet och in i toaletten.
Nellies perspektiv.
Jag tittade mig i spegeln medans jag borstade tänderna. Jag började sjunga på den låten som Justin sjöng. Den hette något i stil med One Time. Fast jag ändrade från girl till boy. Så jag blundade och andvände tandborsten som mikrfon ''When i met you boy my heart went knock, knock now them butteflies in my stomach won't stop, stop. Eaven though it's a struggle love is all we got, so we gon' keep, keep climbing to the mountain top. And you're world is my world and my fight is your fight and my breath is your breath..'' sjöng jag och plötsligt hör jag någon sjunga bakom mig, jag vänder mig om och ser Justin. Han skrattar och närmar sig mig ''Wow, du kan ju sjunga. Varför sa du inget?'' sa han och jag fortsatte att borsta tänderna. Jag spottade ut det jag hade i munnen och sa ''det hade inte du med o göra..'' han log lite snett och suckade. ''nänä..'' ''du behöver inte vara så kall..'' sa han och såg på mig. ''men så är jag'' sa jag irriterat och vände ryggen till honom, och hoppades på att han skulle gå. Men istället kände jag en hand på min höft som smekte den lätt. ''varför är du så svår för..?'' viskade han och jag vände mig om och såg in han i ögonen. Han drog mig närmare sig och jag la mina händer på hans axlar. ''justin..'' viskade jag. ''ja?'' sa han och våra näsor snuddade varandra. Våra läppar var nästan 4 cm ifrån varandra och han lutadade sig ännu närmre. ''jag är inte intresserad'' sa jag och la mina händer på hans bröstkorg och puttade bort honom. Jag tog min tandborste och innan jag gick därifrån såg jag på honom, han verkade förvånad. Jag gick in till vårt rum och Natalie låg redan i sängen. Jag la mig ner under täcket och släckte lampan. ''värst vad det tog lång tid'' sa hon och tände lampan, lutade sig över räcket och såg ner på mig. Jag tittade upp på henne och skrattade lite ''godnatt'' sa jag och hon slängde ner en kudde på mig. ''godnatt'' sa hon och jag tänkte att Natalie var inte så jobbig, hon var faktiskt snäll när man väl lärde känna henne. Hon var den enda vännen av tjejerna jag hade här. Jag släckte lampan och somnade med goda tankar i mitt huvud.
Nästa dag.
Jag och Natalie var nu i vårt rum och bytte om, vi var och badade med Justin, Ryan & Chaz. Justin var bara på hela tiden, fattar han inte att jag inte är intresserad? Han kan ragga på någon annan tjej, inte mig. Ingen kärlek för mig i sommar. I cant stand to be hurted.. Jag hade bytt om till gråa Canada mjukisar för att mitt ursprung var från Canada. Och ett vanligt vitt linne. Jag låg i min säng och funderade på att ringa Elina eller mamma för att berätta hur det är här. Jag slog upp Elina's nummer men hon svarade inte. Hon var säkert upptagen, jag menar man har ju en massa saker att göra i Paris, hon har inte tid för mig och mina bekymmer. Jag ringde mamma istället och vi snackade i cirka 15 minuter, hon ville prata med Natalie också. Gud så pinsamt.. men Natalie verkade gilla henne. Efter ett tag knackade det på dörren och Natalie gick och öppnade. Jag gick också upp för att se vem det var. Då såg jag Ryan. ''Tja, hänger ni med och spelar lite basket?'' frågade han och Natalie nickade och kollade på mig. ''jag kan inte spela'' sa jag och hon ryckte på axlarna ''inte jag heller men kom nu!'' sa hon och drog mig i armen och vi gick till basketplanen med Ryan framför oss som visade vägen. ''Hey, Chaz Justin vi har sällskap!'' sa han och jag stannade till och drog Natalie i armen lite löst. ''Inte Justin..'' viskade jag och hon tittade frågande på mig och drog med mig en liten bort bit. ''Trodde du gillade honom?'' sa hon och jag skakade på huvudet. ''nej, han är bara för jobbig. Jag vill inte bli kär i någon.. ännu inte i sommar, jag orkar inte bli sårad.'' sa jag och hon kramade om mig. ''men det betyder inte att Justin kommer såra dig, ge honm en chans'' sa hon och jag tittade lite på Justin. ''vi får se'' sa jag och vi gick med snabba steg mot killarna. ''vad snackade ni om då?'' frågade Ryan och jag slog honom lätt på armen och puttade honom. Natalie tog bollen ifrån honom och han sprang efter henne. Jag såg verkligen att Ryan höll på att falla för Natalie, och Natalie höll på att falla för Ryan. De var så söta tillsammans. Jag hängde på och Natalie kastade bollen till mig och jag sprang med den och gjorde mål. ''ska vi köra killarna mot tjejerna?'' frågade jag glatt och Justin nickade. ''kör till'' sa han och blinkade mot mig, jag himlade med ögonen och vi började med bollen.
Efter att ha kört i en halvtimme så tog vi en paus och de hade med sig vattenflaskor men inte vi. ''varför sa ni inte att vi skulle ta med oss vattenflaskor? Jag är ju skit törstig'' sa Natalie och satte sig ned böjde sitt huvud bakåt och jag suckade. ''jag med..'' mumlade jag och satte mig ned bredvid henne. Justin satte på min sida och Ryan på Natalies. Chaz lirade fortfarande och satte vartenda mål. ''du kan få dricka av mig, eller är du rädd för mina baciller?'' sa Ryan och la armen om Natalie. Hon skrattade och lutade sitt huvud mot hans axel. Jag sneglade på dom och log lite. Natalie drack Ryan's vatten och plötsligt var hon pigg. Ryan och Natalie sprang fram till Chaz och de körde mot honom. ''vill du ha lite av mitt vatten?'' frågade Justin och jag såg på honom och skakade på huvudet. ''nej tack'' sedan ställde jag mig och gick till Chaz och frågade. ''visst, drick så mycket du vill.'' sa han och jag hämtade hans vattenflaska och drack ur den. Justin kollade på mig och kliade sig på hans haka. Sedan närmade han sig mig men jag flyttade inte på mig. ''gör jag något fel?'' frågade han oskyldigt. ''ja..'' sa jag och flyttade lite ifrån honom. ''vadå?'' frågade han och la sin hand på min. Jag tittade på honom lite försiktigt. ''sluta..'' sa jag och drog bort min hand och tittade bort. Han tog tag i min haka och drog mig närmre sig. ''Nellie, varför?'' frågade han och jag puttade bort honom och ställde mig upp. ''Låt mig vara, du är bara för mycket Justin! Du förstör ju allt'' skrek jag och sprang därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0