Perfect two - del 15 ♥


Dagen flöt på och på eftermiddagen hände något som jag aldrig trodde skulle hända.
När jag skulle till skolbussen sprang Nicole - skolans populäraste tjej - till mig och gav mig två inbjudningar till hennes fest som alla pratade om.
Dom som var bjudna märktes och dom som inte var det vara bara stora losers. rågan var varför ville hon bjuda mig? Hon har hatat mig och mobbat mig sen jag började här, och helt plötsligt så ger hon mig 2 inbjudningar i handen.
Jag stod där helt förvånad medans hon log mot mig.
''Du är bjuden till min fest'' sa hon och jag höjde ögonbrynen. ''seriöst?''
Hon nickade och kom lite närmre mig, ''den andra inbjudningen är till din bästavänn.. Justin. Bjud honom också.'' viskade hon och jag såg på henne och nickade.
''Bra, då ses vi på lördag!'' log hon och gick tillbaka till sin grupp tjejer, alla fnissade och vände sig sedan till mig.
De vinkade åt mig och jag vinkade nervöst tillbaka. Bussen tutade och jag hoppade in i den sedan så åkte jag hem.
När jag kom hem så slängde jag av mig skorna och skinn-jackan sedan så ropade jag ''jag är hemma!''
''I vardagsrummet!'' ropade pappa tillbaka och jag gick in dit, där satt Pattie med en röd kopp i handen. Hon log mot mig.
''Hej Audrey!'' log hon och jag log tillbaka.
''Hej Pattie'' sa jag och vände mig mot pappa han log mot mig likaså.
Sedan så gick jag upp till mitt rum där jag hittade Justin liggandes i min säng. Ingen sa till mig att han var här?
När han såg mig så satte han sig helt upp. ''um.. jag ska nog gå nu...'' ursäktade han sig och ställde sig upp för att gå ut.
Jag stängde dörren och la en hand på hans axel, han såg på mig med sorgsna ögon.
''vi måste prata'' sa jag med en suckning och satte mig ned i sängen. Justin satte sig på min dator-stol och vägrade att se på mig.
''Kan du räcka mig min väska?'' sa jag och han nickade, sedan så reste han sig upp tog min väska och såg mig i ögonen när han gav mig den.
Sedan så satte han sig ned igen.
Jag började rota i min väska efter inbjudningarna och hittade dem tillslut.
Jag räckte en till Justin och han öppnade den, när han läst klart så såg han på mig.
''Bad hon dig att bjuda mig?'' frågade han och jag nickade. ''mm.. hon ville att du skulle komma,'' förklarade jag och han nickade. Sedan så la han undan inbjudningen och böjde sig ned lite, tog tag i mina båda händer och såg mig i ögonen igen.
''Vad är VI nu?'' frågade han och jag böjde mig ned jag också. ''vad du nu än vill..'' log jag och han nickade, sedan så lutade han sig tillbaka i stolen.
Det var upp till han.
''jag vill bara vara vänner...'' sa han och jag nickade och bet mig i läppen. Fan också, bara vänner? Hur ska det funka? Måste jag dölja känslorna igen. För det orkar jag inte. Men jag respekterar hans beslut och ska följa det.
Om han vill vara min 'vän' så får vi väll vara vänner.
Men samtidigt... så vill jag fan inte vara hans jävla vän! Jag vill vara hans flickvänn, men han vågar inte säga det till någon. Och jag som trodde att jag var feg!
Seriöst. Jag har varit hans vänn i 15 år och har haft känslor för honom nu. Men nu när jag tänker efter har jag alltid haft känslor för honom.
''vänner...'' sa jag för mig själv och stirrade ner i golvet. ''mm.. vänner...'' fyllde Justin i och jag såg på honom.
''Ja, okej.'' svarade jag och ställde mig upp sedan så grävde jag i min garderob och satte på mig något snyggt.
''Varför fixar du dig?'' frågade Justin som nu stod upp i mitt rum.
Jag svarade inte på det utan puttade honom i sidan när han stod i vägen, jag gick in i badrummet sminkade mig och satte på mig svarta glansiga leggins med en vit magtröja där det stod FUCK YOU.
Jag plattade mitt hår lite och satte på mig mina svarta klackar, sedan så såg jag mig i min helfigurs-spegel och posade. Brydde mig inte om han stod där. Vi var ju bara vänner som han sa.
Jag sprayade lite Naiomi Campbell parfym och satte på mig några armband. Sedan så såg jag mig i spegeln ännu en gång.
''Vart ska du?'' frågade Justin som nu stod bredvid mig i spegeln, jag rätade till magtröjan lite och la händerna på höfterna.
''ut och skaffa ny pojkvänn eftersom min gjorde nyss slut.'' sa jag och Justin suckade, ''ska verkligen skaffa en bättre.. min vill bara vara vänner''
Jag ryckte på axlarna och skulle precis gå när Justin drog tillbaka mig till honom.
''är du seriös?'' frågade han och lutade sin panna mot min, ''kom igen... gör inte såhär'' sa han och kysste mig.
Jag puttade undan honom och såg att han hade fått mitt läppstift på läpparna.
''Vad gör du?! Du sa ju att du bara vill bli vänner, ge mig inte då mixade känslor då!'' suckade jag och Justin höll händerna för ansiktet. ''Förlåt.. jag bara....'' sa han och skakade på huvudet jag himlade med ögonen och gick till dörren.
''jag ska iallafall ut och träffa nya killar, ska fan glömma dig, vi är ju ändå vänner.''
''mina känslor försvinner nog snart...'' ljög och Justin slängde ned min vas, hela vasen gick sönder och han såg argt på mig så att jag blev rädd.
''Fan dig....!'' sa han och gick fram till mig, höjde handen men ångrade sig snabbt.
Mitt hjärta bankade snabbt av rädsla och jag kände tårarna komma, såhär arg har jag aldrig sett honom.
''Jag ska fan strula med andra, kanske till och med ha sex!'' sa han och det gick rakt i mitt hjärta.
Så långt hade väll inte jag tänkt gå men..
''Men gör vadfan du vill! Tror du att jag bryr mig eller? Medans du ändå ska gå runt och strula med andra kan du lika gärna gå ut!'' skrek jag och öppnade dörren. Där stod Pattie och Pappa.
Både jag och Justin drog på oss skorna och gick åt skilda vägar, han åt vänster och jag åt höger.
Jag vände mig om och skrek ''din jävla player!'' han stannade upp och började gå mot mig.
''Vad fan är det du säger?!'' säger han lite lägre och jag puttar honom, ''det där var för att du vill bara vill vara vänner!''
Jag skulle slå till honom igen när han tog tag i min handled och höll den hårt så att jag fick ont.
''Aj, släpp mig!'' skriker jag till och han släpper mig snabbt.
''Gå då! Gå till dina jävla killar, jag bryr mig inte!'' säger han och jag ser att han försöker hålla sina tårar inne. Vad jag hatar att se honom såhär...
''Ja, det ska jag!'' säger jag och går ifrån honom, ''du är fan också en player!'' skriker han efter mig och jag vänder mig om, pekar fingret och skriker ''FUCK YOOOOOUUUUUUUU!!'' av ren ilska skrek jag det.
Justin bara står där som ett frågetecken och fattar inte vad jag nyss sa.





Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG GO AUDREY, han kan ju inte kyssas hen bara sådär när han precis gjort slut!!

2011-06-06 @ 22:19:51
Postat av: sofia

oj.. här hände det saker! håller med anonyma där uppe : GO AUDREY! :D

han tänkte SLÅ henne, nää verkligen inte okej!

älskar novellen btw :D

2011-06-07 @ 17:10:25
Postat av: Louise

Du skriver jättebraa! :o

2011-06-07 @ 17:13:18
Postat av: emma

HEEEJA AUDREY!

JAG VILL LÄSA MEER.

SKIT BRA!

2011-06-07 @ 22:42:59
Postat av: leyluzz

OMG vill läsa mer jätte bra!:D:D

2011-06-08 @ 20:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0