Perfect two - del 13 ♥


Dag 3 på inspelningen så gick det väll sådär, jag blev väll småsur och irriterad. Men annars så gick det bra. 
Det var ju en inspelning, och då ska man ju se kära ut... även om jag vet att Justin är kär i mig, så ser det inte ut som det när han är med Sandra. 
Han måste väll vara bra på att spela bara, tänkte jag. 
Men ju mer jag tänkte på det så blev det värre... 
Det värsta var när dom lekte med vattenslangen och dom var så jävla nära på att kyssas, och då orkade jag inte sitta och kolla på så jag gick in till cafeterian istället och satte mig i ett hörn. 
Efter en liten stund hörde jag applåder och sedan så kom hela teamet in. Sandra och Justin fick syn på mig och kom över till mig, de satte sig båda två mitt emot mig fnissandes. 
Han såg på mig och mimade ett ''jag älskar dig,'' jag himlade med ögonen och Sandra drack ur sin Smoothie som hon hade beställt. 
Justin hade också en smoothie, men han hade en jordgubbs-smoothie och hon en banana.
''så... vad tyckte du om videon?'' frågade Sandra och såg hoppfullt på mig, och förväntade sig ett svar som ''Åh gud, jätte bra!'' eller ''Älskar den!'' men allt jag sa var, ''helt okej.'' hon blev förvånad och såg på Justin han ryckte på axlarna, han var lika förvånad som hon.
''vi som jobbade så hårt...'' mumlade hon och jag bet mig i läppen. 
Visst verkligen, det var Justin som jobbade hårt inte du! Du spelade bara med!
''Äsch, alla har sina egna åsikter.'' sa Justin lite ledset och jag kände mig skyldig, menade ju inte att han skulle bli ledsen.. 
Jag såg på honom, och just nu i denna stund så ville jag putta bort den där Sandra och sätta mig i hans knä och bara kyssa honom. Framför alla, skrika att jag älskar Justin och ingen annan. 
Men jag gjorde inte det, istället så sa jag något dumt.
''Ni två såg jätte söta ut. Ni såg ut som ett riktigt kärlekspar, kände ni så också eller?'' log jag och Justin såg häpet på mig, jag gav honom en sne blick och han suckade. 
Sandra rodnade. Dom sa ingenting. 
''kände ni verkligen ingenting, inga känslor?'' frågade jag och lutade mig bak i skinn-soffan, Justins skopets nuddade min underbordet. Men jag drog tillbaka foten och förväntade mig ett svar. 
''nja... jo, jag kände lite... känslor, hehe'' sa Sandra och lyfte blicken upp till Justin. Han såg inte på henne utan såg på mig, jag log mot honom och han himlade med ögonen.
''Lite känslor släpptes väll ut..'' sa han, sedan så vände han sitt huvud mot Sandra ''men jag ser dig bara som en vän..'' sa han.
Jag aww:ade och suckade överdrivet, ''synd... jag som skulle vilja ser er som ett par!''
Sandra skrattade och gick upp för att kasta sin smoothie som hon druckit upp i papperskorgen. 
Justin lutade sig över bordet och jag gjorde detsamma. 
''vad håller du på med?!'' väste han lågt och jag såg ned i bordet, ''jag vet inte... jag blev bara... påverkad, alltså.... avundsjuk'' erkännde jag och Justin suckade, sedan så log han lite. 
''det bevisar bara att du älskar mig,'' jag log och bet mig i läppen, behärska dig nu, hur mycket du än vill kyssa den här underbara killen så kan du inte. 
''Fan vad jag vill kyssa dig...'' viskade jag och Justin andades in och ut. 
''jag med!'' sa han och jag lutade mig bak igen, vi såg på varandra och log.
Sedan kom Sandra till oss och frågade Justin om han skulle ha sin smoothie, han skakade på huvudet och Sandra skulle precis ta plastmuggen när jag tog den före henne och stoppade sugröret i munnen. 
''jag tar den...!'' sa jag och Justin blinkade åt mig, Sandra nickade och satte sig ned igen. 

2 timmar senare. 

Nu var jag hemma och imorgon var det skola, så jag gick snabbt in i duschen, duschade av mig all avundsjuka, problem och svett. Gick ut ur duschen, torkade mig med min rosa handduk och bytte underkläder. Vita med lila ränder får det bli. Efter det så tvättade jag bort mitt smink och borstade tänderna. 

Sedan så satte jag på mig min pyjamas och la mig ned i min säng, jag smsade Justin godnatt men han ringde upp mig istället.
''Hej'' sa jag och drog täcket över mig, sedan så gäspade jag. 
''Hej gumman, stör jag?'' frågade han. Jag log. 
''nejdå... vad är det?'' frågade jag och han skrattade lite. 
''ville bara säga godnatt,'' 
''Jaså? Hehe, godnatt...'' sa jag och sedan så blev det en tystnad med Justin bröt den snabbt.
''jag fick ingen kyss idag.'' sa han och jag rullade till sidan, ''inte jag heller, men jag klarar mig.'' svarade jag och Justin stönade. 
''men inte jag... måste få känna dina läppar massera mina, kom ner jag är utanför ditt fönster!'' sa han och jag reste mig snabbt upp, gick till mit fönster där Justin stod bara i sina basketshorts. 
Jag fnissade i luren. ''Jag kommer ner nu.'' sa jag och la på, sedan så tog jag brandstegen ner. 
Mina nakna fötter nuddade den kalla gräsplanen och jag ryckte till direkt, Justin fångade mig och vi kramades hårt.
Han skulle precis kyssa mig när jag la ett finger för hans mun och drog mig ifrån honom. ''ska vi inte gå... lite mer diskret?'' föreslog jag och han nickade förväntansfullt, jag drog med han till bakgården där pappa aldrig brukade vara. Det var mammas sida och pappa klarade verkligen inte av att vara här, men jag... jag var här ibland och bara satt på gräset och lät solen lysa mig i ansiktet. Jag brukade tänka på mamma och ibland så kunde jag höra henne tala till mig, ja.. jag vet att jag hallucinerar, men jag brukar alltid höra mamma prata med mig. 
Och nu skulle Justin få dela den här platsen med mig, han har aldrig varit här förut heller. 
''Wow... så många gånger jag har varit hos dig, har jag aldrig varit här.'' sa han och såg sig omkring, jag nickade och höll om honom runt nacken. 
''pappa är aldrig här, han orkar inte, vågar inte...'' sa jag och lutade mitt huvud mot hans bröstkorg. 
Justin smekte mig över ryggen och kysste mitt huvud. 
''hey...'' viskade han och drog upp mitt huvud så att jag såg upp mot honom, ''det kommer bli bra.. jag är här'' sa han och kramade om mig. 
''tack,'' mumlade jag och särade på oss lite, sedan så kysste jag honom mjukt. 
''vem hade tänkt att det skulle bli du och jag?'' sa Justin och granskade mitt ansikte noga, han höll mig runt midjan och vi gungade fram och tillbaka. 
Jag smekte hans axlar och han la sig ned i gräset, jag la mig på honom och kysste honom. 
''ska vi övernatta här?'' frågade han och jag skrattade, ''nej du... då blir pappa galen om han hittar oss!'' sa jag och Justin kramade mig hårt. 
''Kom igen... du sa ju själv att han aldrig är här, och jag skulle nog behöva en natt ensam med dig'' viskade han hest och blundade, jag kysste hans ögonlock och drog upp hans armar, jag la mina händer på hans och flätade i samman dom. 
Han log och jag kysste honom gång på gång, ''Justin..! Jag kan inte få nog av dig.'' skrattade jag och han öppnade sina ögon. Vi såg varandra djupt in i ögonen och jag såg en oskyldig liten pojke i hans ögon, den pojken som jag kände när vi var 9. 
Den som alltid stod uppför mig och höll min hand om det behövdes, han som hjälpte mig gå igenom den smärtan som ihålade mig. 
Sedan så såg jag på hans ansikte. Pojken som jag kände när jag var 9 har blivit mer mognare, blivit snyggare, fått en fin kropp, fått en fin personlighet. 
Men han är fortfarande den jag känner, bara en bättre version. 
Jag la huvudet mot hans bröst och han höll på med mitt hår.
Det blåste kalla vindar och både jag och Justin frös, så vi smög upp till mitt rum istället, stängde fönstret och låste dörren till mitt rum. 
Sedan så la vi oss i sängen och fortsatte vårt lilla mys, Justin berättade att varje gång han kom nära Sandra så föreställde han mitt ansikte för att få det så verkligt som möjligt. 
Vi pratade i flera timmar, ända tills klockan var 2 på morgonen. 
Jag var tvungen att avbryta honom mitt i en mening för att påminna honom om att jag var tvungen att sova eftersom det var skola imorgon. Han kysste mig hårt en sista gång och jag vände mig med ryggen till honom, han la armarna om mig och viskade i mitt öra att han älskade mig mest av allt. 
''jag älskar dig med, mer än någon annan..'' viskade jag och kysste hans hand, han drog mig närmre sig och sjöng mig till sömns. 
Sådärja, jag råkade radera del 13! Så jag skrev om den istället, här är den iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Josefina

Hej!



Ville bara säga att du har en galet bra blogg! Älskar verligen dina noveller. Kolla gärna min skulle verkligen älska lite feedback!



/Kram Josefina<3!

2011-06-02 @ 22:36:19
URL: http://jdbdreams.blogg.se/
Postat av: Stina

meeer meeer :)

2011-06-03 @ 01:16:18
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: sofia

åh! jättebra novell ! :D

2011-06-03 @ 15:47:49
Postat av: Diana

Besök min novellblogg :) http://www.mylifeismydream.blogg.se

2011-06-03 @ 20:47:10
URL: http://mylifeismydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0