Just another loove story - del 1

Det var en vanlig dag i skolan, trodde jag tills Cassie kom skrikande till mig. ’’Vad är det?’’ frågade jag, ’’Jag jag har..’’ flämtade hon. Jag lugnade ner henne, ’’vad har du, prata tydligare’’ sa jag och hon andades ut och in. ’’jag har Justin Bieber biljetter! Han kommer hit till New York, vi har främsta raden. Oh my bieber!’’ skrek hon och jag skrattade.

’’Och du vill att jag ska följa med dig?’’ frågade jag och hon nickade ivrigt. ’’Men du vet ju att jag inte gillar honom..’’ började jag och hon tog tag i mina axlar och ruskade till mig ’’vafan säger du, det är ju självaste Justin Bieber det är klart att du följer med och jag har hört att Christian Beadles kommer’’ sa hon och jag ryckte på axlarna och sa ’’jag faller inte för såna killar, det är inte ens någon idé att försöka få dom där kändis killarna’’.  Hon suckade och vi gick till lektionen, vi hade engelska. Hela lektionen satt jag och tänkte igenom allt det där med Justin Bieber konserten, jag kanske ska göra det för Cassies skull, jag har ju säkert ändå inget att göra på fredag. Jag snackade med henne om konserten och hon blev genast glad och krama om mig. Fredagen kom och Cassie hyperventilerade, jag fattade liksom inte hur man kunde gilla den där killen. Klockan blev 17.00 och min mamma körde oss till stadion där han skulle uppträda. ’’Är du nervös?’’ frågade jag henne och skratta ’’JAAAAA, jag ska se Justin Bieber kan inte fatta det än’’ sa hon. Jag som inte gillar han så mycket var faktiskt rätt så förväntansfull. När vi kom dit så var jätte mycket folk som stod och väntade på att portarna skulle öppnas. Cassie och jag skrattade, sjöng och hade kul för att fördriva tiden. ’’När ska dom öppna egentligen?’’ frågade Cassie. Den stora porten öppnades och alla sprang in. ’’Nu verkar det som’’ sa jag. Vi fick våra platser som var längst fram, ’’måste vi sitta är länge nu eller, vill se han nu!’’ sa Cassies. Lugna ner dig gumman, han kommer säkert vilken sekund som helst’’ svarade jag henne. Vi satt där ett tag men sedan kom han ut med låten love me. Cassie var helt galen, hon skakade om mig och sa ’’men hoppa med mig då!’’ Så vi hoppade och skrek och hade oss genom första låten. Vi satt och lyssnade på alla låtarna som han sjöng. Till slut kom sista låten one less lonely girl. Till låten så tog han alltid upp en tjej från publiken, som fick stå där uppe med honom. ’’OMB, jag måste få gå upp på scenen med honom’’ sa Cassie, ’’Aah för jag vill verkligen inte upp dit’’ sa jag till henne. Han gick runt och kollade på några tjejer i publiken, han kommer närmre mig och Cassie och räcker ut handen till mig. ’’Jag?’’ sa jag till han ’’haha ja du’’ svarade han. Jag gick upp på scenen och han började sjunga för mig. Jag ville att låten bara skulle ta slut, så jag fick gå ner till Cassie igen. Äntligen var låten slut tänkte jag. Och alla var på väg ut. Jag var på väg ner från scenen innan Justin stoppade mig, ’’Hej vad heter du?’’ frågade han och log, ’’eeh, Aimee’’ svarade jag. Jag kunde inte fatta att jag stod på scenen med Justin Bieber, så kom jag på Cassie! Jag kollade ut genom hela stadion och där satt hon helt ensam. ’’Vill du följa med backstage och träffa mina kompisar?’’ frågade Justin. ’’Jag ska bara hämta min kompis, är det okej?’’ sa jag. ’’Självklart’’ svarade han tillbaka. ’’Cassie, gissa vad?’’ sa jag upprymt till henne. ’’Nej vad?’’ sa hon dystert. ’’Är du ledsen för det här kommer du på bra humör igen, det kan jag lova dig’’ sa jag till henne. ’’Men jag kan inte fatta att du fick gå upp, men i alla fall vad är det?’’ sa hon och log lite snett. ’’Justin frågade om vi ville gå backstage och träffa hans kompisar, liksom hur grymt är inte det?’’ sa jag. ’’Är det sant men hallå vad väntar vi på?!’’ sa hon och fick världens bredaste léende. Vi gick upp till scenen där Justin stod och väntade, ’’hej, och vad heter du då?’’ sa Justin till Cassie. ’’Jag eehm jag heter Cassie, omb jag kan liksom inte fatta att ja står här men självaste Justin Bieber!’’ sa hon och skakade och kramade om han hårt. Man såg att Cassie verkligen gillade den här killen. Justin följde oss in till sin loge, ’’det här är Ryan, Chaz och Christian’’ sa Justin.

Shit vad den här Christian var söt, han var fin och gullig och ja allt vad en tjej vill ha hos en kille. ’’Det här är Aimee, hon blev min one less lonely girl idag och det här ar hennes kompis Cassie’’ sa han och smilade. Vi satte oss i soffan bredvid dom och jag blev helt förälskad i Christian! ’’Jag tror jag har blivit kär’’ viskade jag in i Cassies öra. ’’I vem, inte i Justin va? Han är min’’ sa hon oroligt och kollade på mig. ’’Nej, i Christian han är så jävla fin!’’ sa jag till henne och log. ’’Så hur gamla är ni tjejer då?’’ frågade Ryan. ’’Vi fyller 15 i sommar båda två, ni då?’’ svarade jag. ’’Vi alla tre är 16’’ sa Christian. Jag känner att det börjar vibbrera i min högra ficka, det är min mamma. ’’Förlåt min mamma ringer, ursäkta mig’’ sa jag och gick utanför logen. ’’Hej mamma’’ sa jag, ’’Hej gumman, vart är ni egentligen?’’ frågade hon mig lite oroligt. ’’Oj juste glömde att ringa dig och säga att vi sitter backstage med Justin och hans kompisar, jag berättar det när vi kommer hem’’ sa jag snabbt till henne. ’’Jaja, men ring när ni behöver skjuts hem, så kommer jag och hämtar er okej?’’ sa hon. ’’Men ja mamma hejdå’’ sa jag och la snabbt på luren. Jag kom in igen så satt Cassie och Justin och pratade med varandra, tänk om det skulle bli dom? Lite roligt om dom skulle bli det, för hur skulle Cassie klara hela den här kändis grejen? Men jag gick och satte mig bredvid Christian, Ryan var tvungen att gå för han skulle på någon skateboard tunering, men jag satte mig ner och vi började snacka om olika saker. ’’Så är du singel?’’ frågade Christian. ’’Haha, ja det är jag’’ svarade jag honom och log. ’’Wow, hur kan du vara singel?’’ sa han och skrattade. ’’Men jag vet att vi nyss träffades men skulle vara roligt om vi kunde hänga lite mer?’’ tillade han. Jag skrattade och rodnade lite. Tänk att Christian Beadles vill hänga med mig? Mig av alla andra? ’’Jaa, självklart kan vi fortsätta hänga, det skulle vara jätte kul’’ sa jag glatt och tänkte lite på saken. Omg, tänk att få hänga med Christian, Chaz och Justin vad roligt. Christian granskade mitt ansikte och jag rodnade. Justin verkade ha en liten kärleks crush på Cassie. Tänk om jag och Christian blir tillsammans och Justin och Cassie, hur grymt är inte det liksom? Klockan blev halv elva och vi skulle hem, jag sa det till Cassie och vi sa hejdå. ’’Men kan inte jag skjusa hem er?’’ frågade Justin. ’’Det är lugnt min mamma kommer’’ sa jag men ville samtidigt åka med dom. ’’Men snälla?’’ sa Justin och gjorde valpögon som Cassie blev svag för och vände sig mot mig ’’snälla? Kan han inte skjusa hem oss?’’ sa hon. ’’Haha, okej jag ringer mamma och säger det’’ svarade jag. Jag ringde mamma och sa det, hoppas Christian kommer åka med oss. Vi gick till Justin bil och Cassie satte sig där fram med Justin som körde och jag satte mig där bak med Christian. Jag brukar inte tro på kärlek vid första ögonkastet men jag tror att det hade hänt mig, jag undrar bara hur Christian känner, om han känner som jag? Vi kom nu fram till mitt hus, Cassie skulle sova hos mig, så vi gick ut, Christian och Justin gick ut för att säga hejdå. Jag kramade Justin hejdå, och sedan gick jag till Christian och kramade honom. När jag gav han en kram så la han en lapp i min hand. När jag kom hem så gick jag och Cassie genast till mitt rum, och pratade om kvällen. Så kom jag på att lappen han la i min ficka fortfarande låg kvar, jag rusade ner till hallen och kollade i min ficka. Jag öppnade lappen sakta och på lappen stod det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0