Addicted to love - del 1

Den här novellen kommer handla om en 15 årig tjej som heter Nelly, hon är väldigt modeinriktad och älskar att sjunga men bara för sig själv. Hon är inte så inne på ämnet killar men hon har haft sina förhållanden, de har inte alltid gått så bra och hon har fått sitt hjärta brustet många gånger. Hon älskar också komedi filmer men blir hystersikt rädd när hon tittar på skräckfilmer. Hon har långt brunt lite lockigt hår, och ljusbruna ögon som man verkligen smälte i. Nelly var snäll och så, men ibland kunde hon inte alls vara så. Utan tvärtom helt vansinnig, galen, elak. Hon har en bästavän som heter Elina de har känt varandra sen de gick i 6:an. Elina har blont hår och blåa ögon så att de lyser om dom, hon är en sådan sportinriktad männsika som kunde gå upp klockan halv 5 på morgonen för att gå ut och jogga. Men så var inte Nelly hon slappade hela dagarna.
Hon trodde att hon skulle ha det tråkigt på sommarlägret men så var det nog inte..
Jag stod och packade min väska imorgon skulle jag på något jävla sommarläger för att mamma skulle åka på en affärsresa och hon tyckte att jag var för ung för att stanna hemma i en vecka, driver hon med mig? Jag slängde in en massa grejer jag skulle behöva och det slutade med att jag inte kunde stänga väskan. ''mamma!'' ropade jag och hon kom upp. ''kan du hjälpa mig, den vill fan inte stängas!'' sa jag irriterat och gav henne en sur blick. Hon suckade djupt och bad mig att sätta mig på väskan sedan drog hon igen dragkedjan och väskan var stängd. ''Varför måste jag åka?'' suckade jag och satte mig på sängen, lutade mig bakåt och stirrade upp i taket. ''mamma, du vet att jag hatar läger..'' sa jag tyst och hon satte sig ned bredvid mig och la sig ner sedan vände hon ansiktet mot mig. ''Natalie följer ju med det blir kul'' sa hon och lät glad. Jätte kul att Natalie skulle följa med, rena mardrömmen annars.. hon kommer att snacka hela tiden om allting, jag svär ibland ville jag bara klappa till henne. Hon gick mig på nerverna. Jag mm:ade och reste mig upp drog ner mitt linne lite och såg på mamma, hon såg så sliten ut och nu ska hon på affärsresa. Tyckte lite synd om henne faktiskt, ''sjukt kul att Natalie följer med'' sa jag och skrattade falskt. Hon reste sig upp och klappade mig på axeln. ''kom igen, det blir jätte kul ska du se.. och när du kommer hem så kommer du tacka mig för att jag skickade dig dit'' sa hon och gick sedan sakta ut från rummet och stängde dörren efter sig. Jag stod kvar på samma plats och såg mig omkring i rummet, sista natten här innan jag åker i en vecka på ett läger där jag inte känner någon. Förutom Natalie, jag ville ju tillbringa min första vecka på sommaren med att festa, bada och ha kul med mina vänner. Ha lite mysiga sommarkvällar oså. Men istället så kommer jag sitta fast i det där lägret, jag kunde se det framför mig. Vita väggar och en skruttig säng, sen så skulle jag få dela rum.. hoppas då med någon trevlig och som inte pratade mycket, som Natalie. Jag gav en snabb blick på klockan och den var tio i elva, min mobil började vibbrera på skrivbordet och jag sprang fram till den. Jag hade fått ett sms, jag låste upp mobilen och det var från Elina hon ville träffas en snabbis innan vi skiljdes ifrån varandra. Jag sa åt henne att vi skulle mötas på hennes bakgård, hon bodde trots allt inte så långt ifrån mig. Bara några kvarter bort. Jag gick ner till mamma och sa att jag skulle pröva några kläder och lyssna på musik, jag ville vara ensam. Hon nickade och jag gick upp drog på mig en kofta och öppnade fönstret och klättrade nerför branstegen. Sprang raka vägen till hennes bakgård. När jag väl kom dit så låg hon i gräset och såg upp mot himlen. Jag log och la mig bredvid ''hej..'' viskade hon och jag fnittrade. ''hej'' sa jag och såg på henne och sedan upp i himlen igen. Jag tittade ut över alla stjärnorna på himlen och tänkte på alla minnen jag och Natalie hade. ''jag kommer sakna dig'' sa jag tyst och vände huvudet mot henne. Hon vände sitt huvud mot mig och log snett ''jag med.. jag som trodde vi skulle spendera sommaren tillsammans.'' suckade hon och jag ryckte på axlarna. ''det blir nog inte så det här året, men jag ringer och messar varje dag. Även om det kostar.. gud vad jag önskar att jag kunde följa med dig till Paris. Kärlekens stad..'' sa jag och drömde mig bort. Hon kollade på mig och skrattade lite lätt. ''du som sa att du skulle hålla dig borta från kärlek?'' jag såg på henne och nickade. ''det ska jag.. eller jag hoppas på att göra det'' sa jag och ställde mig upp. Jag räckte fram handen åt henne och hon tog emot den och ställde sig upp. Vi började bråka för skojs skull men abröts av att hennes pappa kom ut och såg på mig allvarligt. ''vet din mamma om att du är här?'' sa  han argt, sedan tog han en titt på klockan ''klockan är snart halv tolv och vi ska resa imorgon, kom in nu Elina'' sa han och skrattade. ''jag skojar bara'' sa han och vi skrattade alla 3. ''jag förstår att ni kommer sakna varandra men ta farväl nu, så kommer du in och får lite sömn Elina'' sa han och gick in igen. Jag log mot Elina och kramade om henne hårt och hon kramade om mig hårt. ''det kommer kännas konstigt utan dig'' viskade jag och hon snyftade och andades tungt emot min axel. Jag började också att gråta men tillslut så samlade jag mig kramade om henne hårt kysste henne på kinden och sedan så gick jag hem igen. Den kvällen när jag låg i sängen tänkte jag hur allt skulle bli, hur jag skulle ha det på sommarlägret. Skulle varit mycket bättre om Elina följde med men nä.. hon ska till Paris. Jag tog upp datorn och loggade in på twitter, twittrade lite det fanns inte så mycket på internet längre som var roligt, men ändå så kunde man inte hålla fingrarna borta från datorn. Jag stängde av datorn och la den på skrivbordet sedan gick jag fram till min garderob och drog ut en gammal pyjamas som jag aldrig andvände, men var tvungen att göra det nu eftersom min pyjamas låg nerpackad och det var ingen idé att försöka öppna väskan. Jag gick in i badrummet borstade tänderna och såg på mig själv i spegeln håret såg slitet ut och ögonen var röda av allt gråt. Jag suckade och gick tillbaka till min sköna säng innan jag somnade skickade jag ett sms till Elina. ''det här kommer bli den värsta sommaren någonsin..'' suckade jag innan jag somnade.
Den här novellen kommer handla om en 15 årig tjej som heter Nellie, hon är väldigt modeinriktad och älskar att sjunga men bara för sig själv. Hon är inte så inne på ämnet killar men hon har haft sina förhållanden, de har inte alltid gått så bra och hon har fått sitt hjärta brustet många gånger. Hon älskar också komedi filmer men blir hystersikt rädd när hon tittar på skräckfilmer. Hon har långt brunt lite lockigt hår, och ljusbruna ögon som man verkligen smälte i. Nellie var snäll och så, men ibland kunde hon inte alls vara så. Utan tvärtom helt vansinnig, galen, elak. Hon har en bästavän som heter Elina de har känt varandra sen de gick i 6:an. Elina har blont hår och blåa ögon så att de lyser om dom, hon är en sådan sportinriktad männsika som kunde gå upp klockan halv 5 på morgonen för att gå ut och jogga. Men så var inte Nellie hon slappade hela dagarna.
Hon trodde att hon skulle ha det tråkigt på sommarlägret men så var det nog inte..


Jag stod och packade min väska imorgon skulle jag på något jävla sommarläger för att mamma skulle åka på en affärsresa och hon tyckte att jag var för ung för att stanna hemma i en vecka, driver hon med mig? Jag slängde in en massa grejer jag skulle behöva och det slutade med att jag inte kunde stänga väskan. ''mamma!'' ropade jag och hon kom upp. ''kan du hjälpa mig, den vill fan inte stängas!'' sa jag irriterat och gav henne en sur blick. Hon suckade djupt och bad mig att sätta mig på väskan sedan drog hon igen dragkedjan och väskan var stängd. ''Varför måste jag åka?'' suckade jag och satte mig på sängen, lutade mig bakåt och stirrade upp i taket. ''mamma, du vet att jag hatar läger..'' sa jag tyst och hon satte sig ned bredvid mig och la sig ner sedan vände hon ansiktet mot mig. ''Natalie följer ju med det blir kul'' sa hon och lät glad. Jätte kul att Natalie skulle följa med, rena mardrömmen annars.. hon kommer att snacka hela tiden om allting, jag svär ibland ville jag bara klappa till henne. Hon gick mig på nerverna. Jag mm:ade och reste mig upp drog ner mitt linne lite och såg på mamma, hon såg så sliten ut och nu ska hon på affärsresa. Tyckte lite synd om henne faktiskt, ''sjukt kul att Natalie följer med'' sa jag och skrattade falskt. Hon reste sig upp och klappade mig på axeln. ''kom igen, det blir jätte kul ska du se.. och när du kommer hem så kommer du tacka mig för att jag skickade dig dit'' sa hon och gick sedan sakta ut från rummet och stängde dörren efter sig. Jag stod kvar på samma plats och såg mig omkring i rummet, sista natten här innan jag åker i en vecka på ett läger där jag inte känner någon. Förutom Natalie, jag ville ju tillbringa min första vecka på sommaren med att festa, bada och ha kul med mina vänner. Ha lite mysiga sommarkvällar oså. Men istället så kommer jag sitta fast i det där lägret, jag kunde se det framför mig. Vita väggar och en skruttig säng, sen så skulle jag få dela rum.. hoppas då med någon trevlig och som inte pratade mycket, som Natalie. Jag gav en snabb blick på klockan och den var tio i elva, min mobil började vibbrera på skrivbordet och jag sprang fram till den. Jag hade fått ett sms, jag låste upp mobilen och det var från Elina hon ville träffas en snabbis innan vi skiljdes ifrån varandra. Jag sa åt henne att vi skulle mötas på hennes bakgård, hon bodde trots allt inte så långt ifrån mig. Bara några kvarter bort. Jag gick ner till mamma och sa att jag skulle pröva några kläder och lyssna på musik, jag ville vara ensam. Hon nickade och jag gick upp drog på mig en kofta och öppnade fönstret och klättrade nerför branstegen. Sprang raka vägen till hennes bakgård. När jag väl kom dit så låg hon i gräset och såg upp mot himlen. Jag log och la mig bredvid ''hej..'' viskade hon och jag fnittrade. ''hej'' sa jag och såg på henne och sedan upp i himlen igen. Jag tittade ut över alla stjärnorna på himlen och tänkte på alla minnen jag och Natalie hade. ''jag kommer sakna dig'' sa jag tyst och vände huvudet mot henne. Hon vände sitt huvud mot mig och log snett ''jag med.. jag som trodde vi skulle spendera sommaren tillsammans.'' suckade hon och jag ryckte på axlarna. ''det blir nog inte så det här året, men jag ringer och messar varje dag. Även om det kostar.. gud vad jag önskar att jag kunde följa med dig till Paris. Kärlekens stad..'' sa jag och drömde mig bort. Hon kollade på mig och skrattade lite lätt. ''du som sa att du skulle hålla dig borta från kärlek?'' jag såg på henne och nickade. ''det ska jag.. eller jag hoppas på att göra det'' sa jag och ställde mig upp. Jag räckte fram handen åt henne och hon tog emot den och ställde sig upp. Vi började bråka för skojs skull men abröts av att hennes pappa kom ut och såg på mig allvarligt. ''vet din mamma om att du är här?'' sa  han argt, sedan tog han en titt på klockan ''klockan är snart halv tolv och vi ska resa imorgon, kom in nu Elina'' sa han och skrattade. ''jag skojar bara'' sa han och vi skrattade alla 3. ''jag förstår att ni kommer sakna varandra men ta farväl nu, så kommer du in och får lite sömn Elina'' sa han och gick in igen. Jag log mot Elina och kramade om henne hårt och hon kramade om mig hårt. ''det kommer kännas konstigt utan dig'' viskade jag och hon snyftade och andades tungt emot min axel. Jag började också att gråta men tillslut så samlade jag mig kramade om henne hårt kysste henne på kinden och sedan så gick jag hem igen. Den kvällen när jag låg i sängen tänkte jag hur allt skulle bli, hur jag skulle ha det på sommarlägret. Skulle varit mycket bättre om Elina följde med men nä.. hon ska till Paris. Jag tog upp datorn och loggade in på twitter, twittrade lite det fanns inte så mycket på internet längre som var roligt, men ändå så kunde man inte hålla fingrarna borta från datorn. Jag stängde av datorn och la den på skrivbordet sedan gick jag fram till min garderob och drog ut en gammal pyjamas som jag aldrig andvände, men var tvungen att göra det nu eftersom min pyjamas låg nerpackad och det var ingen idé att försöka öppna väskan. Jag gick in i badrummet borstade tänderna och såg på mig själv i spegeln håret såg slitet ut och ögonen var röda av allt gråt. Jag suckade och gick tillbaka till min sköna säng innan jag somnade skickade jag ett sms till Elina. ''det här kommer bli den värsta sommaren någonsin..'' suckade jag innan jag somnade.

Första kapitlet är alltid tråkigt, men i nästa kommer Justin. So hold on ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0