Addicted to love - del 42



Lördag.

Jag stod och granskade mina bowlingskor medans Natalie och Bryson fortfarande inte hade satt på sig sina än.
Det hördes lite musik och jag sjöng med, just nu spelade dom Cooler than me - Mike Posner.
Natalie sjöng högt med sin 'fina' röst och Bryson garvade ihjäl sig.
Hon rodnade.
Sedan så drog hon på sig skorna och kom fram till mig, hon snurrade ett varv och skrattade lågt.
''Nå, Ser jag bra ut?'' frågade hon och jag nickade till svars, sedan så började vi spela.
Vi hade verkligen kul, det var Natalie och Bryson mot ensamma jag.
Jag blev lite sur eftersom de fick vara tillsammans, jag ville ju ha en partner! Men jag kom över det lätt.
Vi slog också vad om en sak..
''japps, då var det vi som vann!'' sa Bryson stolt och slog en high five med Natalie.
Hon skrattade och sneglade på mig som gick med händerna i fickorna och såg ned.
''hm.. ja det gjorde vi.'' sa Natalie och lyfte upp min haka.
''du kommer väll ihåg vad du lovade?'' log hon mot mig och jag nickade.
Bryson harklade sig.
''Äsch, kom igen var inte ledsen... du spelade ju också bra!'' sa han och jag såg upp på honom.
''Ja visst..'' sa jag ironiskt och han skrattade, och flyttade sig till min sida, la händerna på mina axlar och såg ned på mig.
''Jag menar det, du var ju skit bra! Soppade hela banan.''
Jag rodnade, inte mycket, men jag kände hur det hettade till i kinderna.
Sedan så gick han bredvid mig och vi gick till vårt lilla ställe där vi alltid åt glass, det var liksom vårt.
''Kom ihåg att du måste bjuda'' log Natalie och jag suckade.
''jaja... vad vill ni ha?'' frågade jag medans jag drog upp mina pengar.
De sa sina smaker och jag gick och köpte 2 glasser, själv orkade jag inte, inte efter den stora förlusten jag orsakade.
De satt och åt sin glass, medans dom pratade om skolans orkester, de tyckte de var töntiga o ja. Sånna saker.
Jag tog upp min telefon och bestämde mig för att smsa med folk, hade ju ändå inget speciellt att göra.
Så jag markerade alla å kontaktlistan och skickade.
Plötsligt så plingar det till i Natalies och Brysons mobil.
De tar upp mobilerna samtidigt och ler, sedan ser de upp till mig.
''Har du så tråkigt?'' skrattade Bryson och jag himlade med ögonen.
Det som var roligt var att bara Bryson svarade på smset, inte Natalie.
Så du har tråkigt när du är med mig? skrev han tillbaka och jag log, sedan så jag vände jag blicken mot honom som satt fortfarande och snackade med Natalie.
Sedan så vände jag på huvudet och skrev in meddelandet
Nja... lite. Men kan vi inte göra någonting kul? Istället för att bara sitta här. Klockan är bara 7 ju!

Det plingade till i Brysons mobil och han läste smset, sedan så ställde han sig upp och åt upp glassen med en tugga.
''ska vi dra då?'' sa han medans han såg på mig, jag skrattade lågt och såg ned, sedan upp på honom igen.
''Vart ska vi?'' frågade Natalie medans hon gjorde armkrok med Bryson, jag ställde mig bredvid Bryson och vi började gå.
''Vi kan ju dra till mig... se en film, eller något?'' föreslog Natalie och jag nickade, detsamma gjorde han.
Natalie pratade om allt möjligt, och jag var tvungen att lyssna, men just när jag trodde att allt skulle bli som värst så känner jag att något mjukt grabbar tag om min hand och sammanflätar mina fingrar i sina.
Jag ser ner på min hand och ser att min och Brysons händer är sammanflätade.
Han såg på mig och jag var helt borta, blev helt vilse i hans ögon, jag ville verkligen släppa handen.
Men, ändå så höll jag kvar.
Brysons hand var så len, så mjuk, den ville inget ont.
'
När vi kom fram till Natalie så gick vi upp till hennes rum, la oss ned i hennes säng alla tre, jag låg innerst och Natalie i mitten, och Bryson ytterst för han var kille. Haha.
Natalie gick ned från sängen och bort till dvd hyllan, hon såg på den och började leta efter filmer.
''skräck?'' frågade hon och Bryson nickade ivrigt.
''ja!'' sa han och jag ryckte på axlarna.
Då skulle jag ju aldrig kunna gå hem... i mörkret, det skulle vara för läskigt.
''nej...'' tvekade jag och deras blickar vändes till mig.
Natalie log bara och vände huvudet mot dvd hyllan igen.
''rädd eller?'' sa Bryson och jag slog till honom på armen.
''nej!'' skrattade jag.
''dåså, sätt på en skräckis så får vi se om fegisen blir rädd.'' skrattade Bryson hånfullt och jag gav honom en mördarblick.
Natalie kom 5 minuter senare och la sig ned igen, vi skulle se på The Grudge.
Jag läste på DVD-fodralet på baksidan och rös bara av att läsa det.
Sedan så startade vi filmen, den var verkligen läskig, jag var tvungen att vända bort huvudet nästan hela tiden.
''Natta!'' hörde vi Natalies mamma ropa argt och hon suckade.
''vad vill hon nudå...'' mumlade hon medans hon gick upp ur sängen, och ut ur rummet, sedan så stängde hon dörren hårt.
Bryson pausade filmen med fjärrkontrollen och jag bet mig i läppen, det var ganska läskigt.
När vi hade sett klart filmen så var klockan halv 10 och jag var tvungen att gå.
Vi stod alla 3 i hallen, Bryson skulle också gå hem så jag fick lite sällskap.
Vi kramade Natalie hejdå och gick sedan ut, det var mörkt, men inte så mörkt som jag trodde.
''vänta kommer snart.'' sa Bryson och gick bakom ett träd, jag stod och väntade på att han skulle komma tillbaka, men sedan så orkade jag inte så jag gick under tystnad och var livrädd, på att något skulle ta mig.
''AARGH!!'' hör jag hur någon skriker och tar tag i mig, jag skriker som en 5 årig tjej och börjar springa.
Vad fan var det där?
Mitt hjärta dunkade som om det skulle ploppa ut när som helst.
''men vänta! Nellie! det var ju bara jag...'' hörde jag en röst ropa och jag stannade och vände mig om där stod Bryson.
Den jäveln, så där gör man bara inte.
Justin skulle aldrig ha gjort så, för han vet att jag är rädd.
Va?
Varför tänker jag ens på Justin, han kom från ingenstans... han måste bort NU!
Jag gick fram till Bryson andfådd och han stod där och skrattade, jag puttade honom och han skrattade ännu högre.
''det där var inte roligt!'' sa jag och han puttade mig löst.
Då kunde jag inte hjälpa att le.
''förlåt.'' sa han och jag nickade, sedan så gick vi hem under tystnad.
När han skulle in på sin sväng så gick han fortfarande bara rakt fram.
''vart ska du?'' frågade jag och han bet sig i läppen.
''jag följer med dig hem, så att inte The Grudge tar dig.'' skrattade han och jag ryckte på axlarna.
''Okej...'' svarade jag och gick lite snabbare, ville komma hem och slippa denna pinsamma tystnad.
''Du, Nellie?'' sa Bryson och stannade, jag stannade och såg bak på honom.
Sedan vände jag mig om.
''Hm, ja?'' svarade jag och han gick med långsamma steg mot mig, han stannade några centimeter ifrån mig och stod och såg på mig.
Jag gjorde samma sak och såg på hans hår, det såg så fint ut och ensamt, som om någon behövde beröra det.
Så det var det jag gjorde, la mina händer i hans hår och kände.
Han log och la sina händer runt min midja.
''fint hår'' skrattade jag och han log bara.
''varför ska du vara så fin?'' frågade han och jag la händerna runt hans nacke, smekte den lätt och ryckte på axlarna.
''förklara, varför du ska vara det..?'' sa jag mjukt och bet mig i läppen.
Justins perspektiv.
Nu satt jag uttråkad i soffan och bara väntade på att konserten skulle börja, jag tänkte på livet (Nellie...)
Jag tänkte på hur framträdandet skulle gå (Nellie...) på om jag skulle börja dejta igen (Nellie...)
Fuck off, vem försöker jag lura?!
Allt jag tänker på är Nellie, Nellie, Nellie.
Kan jag bara inte få ut hennes namn ur mitt huvud, eller kommer det sitta där för alltid?!
Det har gått en månad, och det har inte alls gått bra... jag ligger vaken om nätterna och tänker på hur hon har det? Om hon är lycklig? Om hon känner något fortfarande för mig.
Alla dessa tankar, gör mig galen!
Men, varje dag, så tänker jag på om hon någonsin läste brevet...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-28 @ 22:22:18
Postat av: Ida

MEEEEEEEEEEEEEER!

2011-04-30 @ 00:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0