Addicted to love - del 39

(random..)
Justin gick förbi mig utan att säga ett ord, jag stängde badrumsdörren och gick sedan till soffan, tog upp datan som låg bredvid mig och loggade in på facebook. 
Jag gjorde ett inlägg om att jag skulle åka hem, och sedan så twittrade jag lite, kollade skvaller bloggar, endel var om mig och Justin men det struntade jag fullständigt i att läsa.
''varför har du min dator?'' frågade en bekant röst mig, jag lyfte upp huvudet och där stod Justin, med bar överkropp, han hade bara en handduk runt midjan. Min blick gick direkt till hans mage.
''mitt ansikte är här uppe'' sa han irriterat och jag lyfte min blick snabbt.
''fan gör du på min dator? Ska inte du åka snart? Kul att få slippa dig.'' sa han och jag suckade, loggade ut från facebook, twitter och gav datorn till honom.
Han satte sig ned och la datorn i knät, jag såg på honom, och han såg hastigt över hotellet, jag fångade tillslut hans blick och stirrade rakt in i hans ögon.
''Fan vad omogen du ska vara Justin, överdriv lite mer.'' sa jag och gick därifrån.
Nu var han bara omogen, vid matbordet sa han att han inte skulle sakna mig och nu sa han det också, det bevisar vilken barnrumpa han verkligen är, kan inte ta saker seriösa. 

När klockan blev två så tog jag min väska, och gick med Scooter till dörren, jag hörde Pattie säga 
''ska du inte också med?'' Och Justin svarade nåt i stil med ''nej... mamma det blir för svårt, tror inte jag klarar det'' 
''kommer du eller?'' frågade Scooter och jag skrattade.
Ville stanna och höra vad Justin sa.
''eh... jo, gå ni. Jag tror jag har glömt en sak, ska hämta den så går jag ner med Pattie'' log jag och han nickade.
''okej, kom ner snabbt..'' sa han sedan gick han ut ur dörren och stängde den.
Jag gick förbi Pattie och Justin och log mot de, eller pattie då. 
''jag har glömt en sak'' sa jag och gick in till rummet där jag sov.
Jag stängde aldrig dörren helt, utan lämnade ett kikhål vilket de inte visste. 
Så jag satte mig på mina knän och så såg jag på Justin genom kikhålet.
''Kom igen nu Justin, du måste ju säga hejdå'' viskade Pattie, men jag hörde ändå.
''nej mamma... det är över, jag och hon är över'' sa Justin och ställde sig upp.
''du borde åtminstonde åka tillflygplatsen och säga hejdå, visa att du bryr dig!'' sa Pattie hoppfullt.
''det är det som är grejen, jag bryr mig inte!'' sa Justin, mitt hjärta sjönk, brydde han sig inte?
Inte det minsta? Jag brydde mig även fast det var slut, jag brydde mig skit mycket om honom.
''Justin!'' sa Pattie. ''kom igen...''
Han suckade.
''visst'' suckade Justin och började gå mot dörren.
Jag gick snabbt ut och Pattie såg på mig.
''hittade du det du glömde?''
''eh.. nej. Jag glömde att jag packade ned det.'' log jag nervöst och Pattie nickade.
Jag gick till hallen och såg att Justin stod där.
''ska du med iallafall?'' frågade jag som vilken fråga som helst och han stoppade händerna i fickorna och såg på mig.
''tro inte att jag vill det'' sa han och jag gick förbi honom, och när jag gick förbi honom utför dörren så gav jag honom ett axelslag.
Han vände sig om mot mig.
''hey? vad var det där för!'' ropade han och jag suckade.
''jag hörde vad du sa... du bryr dig inte! Så varför skulle jag bry mig? Jag vet inte... kanske, för att jag älskar dig!'' skrek jag och Pattie såg på mig bakom Justin.
Justin bara stod där, han såg på mig och sakta gick han fram till mig, jag började gråta och Justin bara såg på mig.
''jag bryr mig...'' viskade jag och han suckade.
''jag vet...'' svarade han och la sina händer på varsin höft om mig.
Jag la mina händer runt hans midja.
''hur blev det såhär?'' frågade han medans han lutade sin panna mot min.
Och fjärilarna kom till igen.

K O M M E N T E R A ! 
Skolan börjar imorgon så det kanske inte kommer upp så många kapitel under veckan.. :/

Kommentarer
Postat av: Hellen

Omj, bästa Nerma!

2011-04-26 @ 07:11:55
URL: http://blaackbeaauty.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbraaa

2011-04-26 @ 17:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0