Addicted to love - del 31

''Justin!'' hörde jag en röst säga och jag öppnade sakta mina ögon, var inte van med ljuset.
''Justin, res dig upp!'' jag öppnade ögonen och såg mamma stå där, hon var arg.
''Vad gör du här? Gå ut nu! Ni fick ju inte sova tillsammans?'' sa hon och jag satte mig upp i sängen, gäspade.
''kom igen.. vad tror du vi ska göra? ha sex.. kom igen, jag är bara sexton och det är hon med.'' sa jag och såg på henne.
Hon suckade och satte sig ned.
''jag är rädd för det...''
Jag lyfte bort täcket och satte mig bredvid henne, la armen om henne och sa ''det är lungt mamma.. vi är försiktiga, du behöver inte oroa dig. Jag lovar''
''Ah.. jo.. jag litar på dig, men klä på dig och kom till vårt rum, du ska snart åka på en intervjuv, sedan på signering, och sedan ytterligare på en intervjuv, älskling.. du har mycket jobb!'' sa hon och ställde sig upp.
''jag har väll en konsert idag också?'' suckade jag och la mig ned igen.
''ja just ja... det har du'' sa min mamma och log ett snett leende.
''jag orkar inte... '' sa jag och la händerna för ansiktet.
Orkade verkligen inte idag, var trött i hela kroppen och kände mig inte alls bra.
''gubben, kom igen nu'' var det sista hon sa innan hon lämnade rummet.
Jag vill inte väcka Nellie så jag tog mina kläder och smög till mitt och min mammas rum i bara kallingar.
Jag duschade, bytte om till
och gick sedan ut med Kenny, och alla de andra.
Det var galet där ute, massa fans och självklart så stannade jag för att skriva autografer.
''Oh my bieber!! Det är verkligen du, jag tror jag svimmar! jag älskar dig så mycket!'' skrek en tjej medans jag signerade hennes affisch, jag log mot henne. Hon grät.
varför grät alla när de såg mig?
Fattar det inte.. de borde vara glada, le, skratta, vill ju inte få dom gråta..
Sedan gick jag in i radiostationen.
Nellies perspektiv.
Jag vaknade av mig själv och kände på platsen bredvid mig, den var tom.
''justin..?'' sa jag hest och satte mig upp i sängen.
''Justin är inte här, han drog imorse'' sa Jasmine som stod i dörröppningen och såg på mig.
Jag nickade tog min mobil och smsade honom.
Varför väckte du mig inte? Blev chockad när du inte låg bredvid.. vart är du? xo

Skickade jag, sedan gick jag upp från sängen, tog en dusch och satte på mig en helt vanlig vit tröja med tryck på, ett par jeans och ett halsband, jag satte på mig några accessoarer och gick ut.
Jag satte mig i köket mitt emot Jasmine och undrade på om jag skulle ta upp det.
''Jasmine?'' sa jag och hon lyfte upp huvudet som var på en tidning mot mig.
Hon mm:ade.
''varför försöker du ta Justin ifrån mig, han är ju med mig..?'' sa jag och hon suckade, la ifrån sig tidningen.
''Justin.. ja, vi hade något på gång. Men.. sen blev det inte av, för hans mamma gillade mig inte, och Justin gillade mig inte så mycket heller, du kom ju in i bilden sen? Jag vill bara ha tillbaka honom...'' suckade hon och jag nickade förstående, så det var såhär det blev.
''han behandlade mig inte så bra heller.. han var taskig, fick många utbrott och svor ofta, men jag älskade honom ändå.''
Hörde jag rätt?
Justin var nog inte den jag trodde, trots allt.
''är det sant?''
''ja..'' suckade hon och en tår rann ner från hennes kind, jag började tycka synd om henne.
Jag trodde aldrig Justin skulle såra en tjej, eller förolämpa henne, trampa på henne inte han.
Jag var tvungen att fråga en fråga..
''slog han dig?''
Hon tvekade en sekund.
''svara på min fråga'' sa jag lugnt och hon drog upp koftan, sedan visade hon ett sår på sin mage.
Jag blev chockad.
''gjorde han det?'' sa jag förvånat och gick över till henne.
''du tror att han är snäll, rar.. en riktig sötnos. Men det här är den riktiga han'' snyftade hon, jag såg på såret länge, sedan kramade jag om henne och hon kramade om mig.
Vi satte oss i vardagsrummet i soffan, och hon berättade allting.
''jag och Justin var nära, och ja.. vi var tillsammans. Men jag blev sur över att han dissade mig och var respektlös, han avvisade mig med ''håll käften'' och var så jävla taskig..''
jag spärrade upp mina ögon, fyfan..
''eftersom han inte lyssnade på mig så gick jag fram till honom, och sa det rakt i ansiktet, han behövde det, men han puttade undan mig och jag ramlade mitt på skrivbordskanten. Jag ramlade sedan på golvet och grät, han hjälpte mig och sa förlåt, jag förlät honom, men sen så blev det sådär igen... och, ändå så älskar jag honom'' grät hon och nu började jag få tårar i ögonen, vad var det med Justin?
Att han kunde vara så låg, putta en tjej, eller slå.
Trakassera?
''sedan så gjorde han slut, för att han trodde att jag bara andvände honom för min karriär. Men så var det inte, alltså.. jag älskade honom!''
Jag nickade, sedan så fick hon gråta ut i min famn.
2 timmar senare.
Justin hade konsert och Jasmine skulle sjunga med honom, hon lovade att inte försöka någonting.
Vi hade kommit varandra lite närmre nu och det var lungt mellan oss, jag hade inte pratat med Justin någonting alls, han hade försökt komma prata med mig men då hade jag bara gått därifrån och pratat med någon annan.
De hade precis avslutat låten när Jasmine kom ut till mig med ett leende på läpparna.
''gick det bra?'' log jag och hon nickade.
''det är en underbar känsla att stå på scen! Jag älskar det!'' sa hon och sedan gick vi in i hennes omklädningsrum.
Hon visade mig några av sina outfits och jag fick prova dom, vi hade typ en liten tjejstund, tills det knackade på dörren.
''kom in!'' skrattade jag och in kom Justin.
När han hörde mig skratta skrattade han också, men jag slutade snabbt.
Jag och Jasmine såg på varandra sedan på Justin.
Han log mot oss.
''vad gör ni då?'' sa han och stängde dörren efter sig, och satte sig bredvid mig.
Ingen av oss svarade.
Justin kysste mig på kinden, men jag blev lite äcklad, så jag ställde mig upp och såg mig i spegeln, rätade till tröjan och fixade håret.
''kom, vi går och tar något att äta!'' sa jag till Jasmine och hon nickade, jag tog hennes hand och vi gick ut till cafeterian.
Vi tog en macka och bara pratade, men jag kunde inte sluta tänka på det Justin gjort, och sagt.
Plötsligt så känner jag händer runt min midja och jag känner igen greppet.
''justin.. sluta'' sa jag, han lutade sin haka mot min axel och såg på mig.
Jag såg på honom och suckade.
Jasmine gick därifrån och jag gick efter henne.
''Nellie! Vad är det med dig?!'' ropade Justin efter mig, han sprang ifatt mig och tog tag i mina axlar så att jag stannade.
''vad?!'' skrek jag, så att det ekade.
Alla stirrade.
''vad är det.. älskling, du verkar så jävla arg på mig, har jag gjort något?'' viskade han, och försökte fånga min blick.
Jag svarade inte utan bara gick därifrån, men han gav sig inte utan drog i mig och fick in mig i ett rum.
Sedan låste han om dörren.
''Snälla! Vad har jag gjort, förklara!'' sa han och stod framför dörren.
Jag kunde inte komma ut.
Han kom fram till mig och gav mig en kram, jag kramade tillbaka och han log mot mig.
''vad är det som bekymrar dig, jag har försökt nå dig men du dissar mig hela tiden?'' sa han och jag suckade, skakade på huvudet och vi satte oss ned på en vit soffa.
''Justin, har du någonsin skadat en tjej?'' frågade jag och han rynkade sina ögonbryn.
''nej?'' svarade han och jag himlade med ögonen.
''varför frågar du det? Jag skulle aldrig göra det..'' sa han och jag tog hans hand och kysste den.
''slog du Jasmine?'' frågade jag och han skakade bestämt på huvudet och kysste mig.
Jag berättade allting som Jasmine sa och han blev chockad och arg.
''Nej, hon ljuger ju! Det där såret ramlade ju hon själv, jag skulle aldrig slå en tjej tro mig!'' sa Justin och jag nickade.
Jag trodde honom.
''så hon ljög?''
han nickade, ''tror du verkligen att jag skulle slå en tjej? Jag som respekterar, varenda en..'' suckade han och drog bort sin arm.
''fattar inte hur du kunde tvivla på mig''
han ställde sig upp.
''men vad hade jag för val? Hon gjorde det så tydligt'' sa jag och ställde mig upp, gick fram till honom och la min hand runt hans kind.
''förlåt'' sa jag och kysste honom, han besvarade kyssen och vi gick ut igen.
Konfronterade Jasmine och hon berättade sanningen, o sen så blev hon utkickad resten av turnén.
''ska jag verkligen ha på mig den?'' frågade jag Justin och han suckade stört.
Han låg på sängen i mitt hotellrum, det var vår sista dag här och vi var bjudna till en fest.
Eller han var, men jag fick följa med.
Jag stirrade på mina kläder och visste inte vilken jag skulle ha på mig.
''Åh! Jag kan inte bestämma mig...'' suckade jag och la mig ned bredvid honom.
Justin satte sig upp med armbågarna och såg på mig.
''får jag välja?'' frågade han och jag nickade.
''klart'' log jag och han reste sig upp gick till min resväska och började kolla på mina klänningar.
''hmm...'' sa han och vände sig till mig.
''du får inte se! vänd dig om'' skrattade han och jag skrattade vände mig om och höll för mina ögonen.
Han stod där i några minuter sedan så knackade han på min rygg och jag vände mig om, där stod min lila klänning som jag aldrig hade andvänt, fick den i present förra året av mamma för att hon ville att jag skulle bli lite mer ''tjejig'' men jag har aldrig haft på mig den, undrar om den passar?
Jag var tvungen att sätta på ett fejk leénde.
''visst är den fin? Passar dig perfekt!'' log han och jag ställde mig upp och såg på klänningen.
Den var ju fin.. faktiskt.
På ett sätt.
''så jag ska ha den?'' sa jag och hade fortfarande blicken på klänningen.
''Ja! Äntligen.. har vi valt klänning!'' sa Justin och jag himlade med ögonen.
''var det verkligen så farligt?'' frågade jag och han spärrade upp sina ögon.
''skojar du med mig?! Rena helvettet.. jaja, nu har vi fått det överstökat, börja fixa dig, vi åker om en 1 timme!'' sa han och jag rusade in dushade, fönade håret, drog på mig klänningen, satte på mig sminket och fixade håret.
Jag lockade det snyggt och sedan la jag hårspray.
Jag gick ut ur badrummet och öppnade garderoben där det finns en helfigursspegel, jag började posera framför spegeln och var verkligen nöjd med mig själv för en gångs skull.
Min mobil vibbrerade och jag drog upp den, det var Justin.
Vi drar om 5.. kom ner nu!

Jag svarade inte utan tog min lilla väska la in nycklarna, mobilen, läppglans ja det som behövdes.
Snabbt åkte jag nerför hissen och gick ut ur lobbyn där en limousin väntade, jag antog att det var Justins.
Så jag satte mig därinne men där satt bara Ryan, Scooter, och hans dansare.
''vart är Justin?'' frågade jag och dom ryckte på axlarna.
''han är nog i den andra limmon'' sa Ryan och jag nickade, orkade verkligen inte flytta mig över till den andra limmon.
Jag fick väll helt enkelt vänta.
Resan var inte så lång, kanske en kvart eller 20 minuter.
Sedan var vi framme!
Jag gick ut ur limmon och vi kom till en stor fest, allt var så fint, det fanns tända ljus, lyktor, bubbelpool.
Justin fick syn på mig och jag log mot honom, hans mun blev stor.
''fan vad snygg du är!'' viskade han i mitt öra, juste.. ingen närkontakt nu.
Jag såg på hans outfit, han var också lika snygg, vit kavaj och jeans.
''du är ännu snyggare!'' viskade jag tillbaka och han bet sig i läppen.
Först så var det gala där man skulle gå på röda mattan, omg.. jag har aldrig gått såhär där alla fotar oss!
''Justin? Ska jag gå där.. eller gå bakvägen?'' frågade jag honom och han log mot mig.
''du ska med mig.. vi ska gå tillsammans, som vänner'' log han och la en hand runt min midja.
Sedan gick vi ut i rampljuset, och ja. De fotade EXTREMT mycket, jag kunde inte ens hålla mina ögon öppna.
Justin höll mig runt midjan hela vägen genom mattan och jag kände mig väldigt bekväm.
När vi kom till festen viskade jag i Justins öra: ''Det där var fantastiskt!''
Han log.
''min vardag..'' retades han och jag skrattade.
Justin presenterade mig inför nästan alla, och sa hela tiden ''det här är Nellie, min vän..'' o.s.v
Även om jag blev sur så fick jag väll acceptera att jag fick vara hans vänn in the spotlight, han fick ju inte avslöja oss.
Plötsligt gick Justin iväg och jag kunde inte se honom någonstans.
Jag frågade de som Justin hade presenterat mig för vart han var men de hade inte sett honom.
Jag satte mig vid baren och beställde en cola, sedan såg jag ut över alla.
Plötsligt fick jag syn på Justin han stod och pratade med någon som hade svart hår, hon såg ut som Jasmine bakifrån, de skrattade och Justin log hela tiden. Vem var hon? Undrade jag, sedan vände hon sig om och då såg jag..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-16 @ 00:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0