Addicted to love - del 24

Senare vaknade jag av att Pattie väckte mig och sa att jag skulle äta något, jag nickade och gick sakta upp ur sängen. Illamåendet var kvar men jag måste ju äta någonting..
''Mår du bra..?'' frågade Pattie oroligt och jag skakade på huvudet och mumlade något. ''Du måste iallafall äta, kom nu'' sa hon och hjälpte mig till det lilla köket. Jag satte mig vid ett bord där Kenny och Ryan satt, Pattie tog fram spaghetti och köttfärssås, jag tog bara lite, Ryan såg det tyderligen och la mer på min talrik. ''ät mer, justin vill ju inte ha en för smal tjej!'' skrattade han och jag kunde inte låta bli att lé, det var faktiskt kul. Pattie satte sig bredvid mig och de 3 startade någon konversation medans jag bara satt och åt, jag hade aptit men ändå inte.
Någon timme senare när jag låg i Patties famn och pratade så kände jag att jag behövde spy igen, nä men fyfan..
Jag sprang till toaletten och spydde upp allting jag åt, det här kunde ju inte vara bra. ''Herregud, mår du bra?!'' hörde jag Pattie panikslaget säga bakom mig. Jag kunde inte säga något, magen gjorde ont och allt jag gjorde var att spy. Så snäll som hon var klappade hon mig på ryggen och stödjade mig med några hjälpande ord. När jag sedan spytt klart spolade hon toaletten och jag tvättade mig om munnen, och drack lite vatten. ''jag mår inte bra..'' sa jag och lutade mig mot handfatet. ''Jag ser det.. du kanske har fått influensan eller någonting, ta det bara lungt.. jag tar hand om dig. Lägg dig i sängen nu och sov.'' sa hon ''jag kan inte.. magen tar kål på mig. Jag har så jävla ont!'' sa jag och kände tårarna komma, det gjorde verkligen ont.
Klockan var nu 2 på natten och jag kunde inte sova magen vred och vände på sig och jag hade kväljningar, ville spy men hade ju inte något att spy upp? Jag gick upp med magont, öppnade dörren och gick med långsamma steg till Patties rum när jag såg Justin, han hade precis kommit ut från duschen och hade bara en handduk runt sin midja. Vi såg på varandra en lång stund, min mage gjorde ännu ondare när jag såg på honom. Det var som om någon knivhögg mig, rakt igenom magen. Jag fortsatte gå med min takt och snubblade på något som gjorde att jag åkte fram men Justin tog emot mig. ''försiktigt..'' sa han och jag grabbade mig fast på honom. ''pattie..'' mumlade jag, som om jag var drogad. ''va? vad är det med min mamma?'' frågade han och jag skakade på huvudet. ''nej.. jag vill till Pattie'' viskade jag och han tände ljuset och såg på mig. ''älskling, vad har hänt?'' sa han chockat och kramade om mig. Jag kramade inte tillbaks, hade ingen ork, eller lust.
Jag samlade ork för att dra ur mig ur hans kram och gå till Patties rum, hon sov nog.
''Pattie?'' viskade jag och la mig ned bredvid henne, hon svarade inte och plötsligt så somnade jag.
Nästa dag.
Jag vaknade av att Justin kom och väckte mig, han låg på mig och såg på mig med ett leénde. ''godmorgon, sötnos'' sa han. Jag suckade och puttade honom bort från mig, han var delvis tung och irriterande. Jag kollade på sidan bredvid den och den var tom, Pattie hade gått upp. Justin la sig ned på Pattie's plats och la armen om mig, jag vände mig om och låg med ryggen mot honom. ''sluta.. ta bort handen'' sa jag och han tog bort den, ''förlåt'' beklagade han och jag drog täcket över hela mig. Knep ihop ögonen och hoppades på att han skulle gå. Men han gick inte, jag hörde fortfarande hans andetag. Jag drog bort täcket och vände mig om mot han, han såg på mig och rörde sig inte. ''vad är det som har hänt med dig?'' frågade han, jag sa ingenting utan bara såg på honom. Han var trött, han hade små säckar under ögonen och såg olycklig ut. Men jag var olyckligare, så som han stirrade på Jasmine, pratade med henne.. usch. Utan tvekan så reste jag mig upp och gick ut till de andra. ''godmorgon'' sa dom. Jag nickade och gick till Pattie, hon hade tyderligen gjort frukost till mig. Så snäll hon var. Jag åt frukost i lugn o ro när Justin kom och satte sig mitt emot mig. Jag tittade inte på honom, bara på min mat. ''mår du bra gumman, spydde du något imorse?'' frågade Pattie med en suckning, sedan smekte hon min rygg.
Justin hostade och jag svarade Pattie. ''m.. jo, jag mår lite bättre. Får kväljningar och så.. igår hade jag ingenting att spy upp och jag hade svårt att sova.'' sa jag tyst och tog en tugga. ''var du sjuk? Men varför har du inte sagt något.. jag kunde ju vara här med dig, älskling du får väll säga saker till mig också. Inte bara min mamma'' sa Justin och jag ignorerade honom. Då kom Pattie in och sa ''Justin, tänk lite på vad du gör! Du har ju ignorerat henne helt, och varit med Jasmine. Du får fan be om förlåtelse, hon har varit stark och kommit till mig. Pratat med mig, hon älskar dig.. men hon vet inte längre. Skärp dig!'' skrek hon, gick in i sitt rum och smällde dörren efter sig. Jag såg på Justin med ledsna ögon och nickade. Sedan ställde jag allt i diskhonen och gick tillbaka till mitt rum. Usch, jag hade haft på mig samma kläder i nästan 3 dar.. dags att byta. Så jag bytte om till ett par jeans och en vanlig vit hoodie där det stod San diego. Sedan gick jag in i badrummet borstade tänderna, och borstade igenom mitt hår. La lite mascara på ögonfransarna och gick ut igen. Jag pratade med Kenny och Justin var bakom mig, jag kunde känna hans varma blick som ville tränga sig igenom mig i ryggen. Sedan kände jag ett par armar runt om mina axlar. ''vi måste snacka..'' viskade han i mitt öra och jag vände mig om, och puttade bort honom. ''det finns inget att snacka om du har gjort ditt val!'' halv skrek jag och gick ut ur bussen.
Senare vaknade jag av att Pattie väckte mig och sa att jag skulle äta något, jag nickade och gick sakta upp ur sängen. Illamåendet var kvar men jag måste ju äta någonting..
''Mår du bra..?'' frågade Pattie oroligt och jag skakade på huvudet och mumlade något. ''Du måste iallafall äta, kom nu'' sa hon och hjälpte mig till det lilla köket. Jag satte mig vid ett bord där Kenny och Ryan satt, Pattie tog fram spaghetti och köttfärssås, jag tog bara lite, Ryan såg det tyderligen och la mer på min talrik. ''ät mer, justin vill ju inte ha en för smal tjej!'' skrattade han och jag kunde inte låta bli att lé, det var faktiskt kul. Pattie satte sig bredvid mig och de 3 startade någon konversation medans jag bara satt och åt, jag hade aptit men ändå inte.
Någon timme senare när jag låg i Patties famn och pratade så kände jag att jag behövde spy igen, nä men fyfan..
Jag sprang till toaletten och spydde upp allting jag åt, det här kunde ju inte vara bra. ''Herregud, mår du bra?!'' hörde jag Pattie panikslaget säga bakom mig. Jag kunde inte säga något, magen gjorde ont och allt jag gjorde var att spy. Så snäll som hon var klappade hon mig på ryggen och stödjade mig med några hjälpande ord. När jag sedan spytt klart spolade hon toaletten och jag tvättade mig om munnen, och drack lite vatten. ''jag mår inte bra..'' sa jag och lutade mig mot handfatet. ''Jag ser det.. du kanske har fått influensan eller någonting, ta det bara lungt.. jag tar hand om dig. Lägg dig i sängen nu och sov.'' sa hon ''jag kan inte.. magen tar kål på mig. Jag har så jävla ont!'' sa jag och kände tårarna komma, det gjorde verkligen ont.
Klockan var nu 2 på natten och jag kunde inte sova magen vred och vände på sig och jag hade kväljningar, ville spy men hade ju inte något att spy upp? Jag gick upp med magont, öppnade dörren och gick med långsamma steg till Patties rum när jag såg Justin, han hade precis kommit ut från duschen och hade bara en handduk runt sin midja. Vi såg på varandra en lång stund, min mage gjorde ännu ondare när jag såg på honom. Det var som om någon knivhögg mig, rakt igenom magen. Jag fortsatte gå med min takt och snubblade på något som gjorde att jag åkte fram men Justin tog emot mig. ''försiktigt..'' sa han och jag grabbade mig fast på honom. ''pattie..'' mumlade jag, som om jag var drogad. ''va? vad är det med min mamma?'' frågade han och jag skakade på huvudet. ''nej.. jag vill till Pattie'' viskade jag och han tände ljuset och såg på mig. ''älskling, vad har hänt?'' sa han chockat och kramade om mig. Jag kramade inte tillbaks, hade ingen ork, eller lust.
Jag samlade ork för att dra ur mig ur hans kram och gå till Patties rum, hon sov nog.
''Pattie?'' viskade jag och la mig ned bredvid henne, hon svarade inte och plötsligt så somnade jag.
Nästa dag.
Jag vaknade av att Justin kom och väckte mig, han låg på mig och såg på mig med ett leénde. ''godmorgon, sötnos'' sa han. Jag suckade och puttade honom bort från mig, han var delvis tung och irriterande. Jag kollade på sidan bredvid den och den var tom, Pattie hade gått upp. Justin la sig ned på Pattie's plats och la armen om mig, jag vände mig om och låg med ryggen mot honom. ''sluta.. ta bort handen'' sa jag och han tog bort den, ''förlåt'' beklagade han och jag drog täcket över hela mig. Knep ihop ögonen och hoppades på att han skulle gå. Men han gick inte, jag hörde fortfarande hans andetag. Jag drog bort täcket och vände mig om mot han, han såg på mig och rörde sig inte. ''vad är det som har hänt med dig?'' frågade han, jag sa ingenting utan bara såg på honom. Han var trött, han hade små säckar under ögonen och såg olycklig ut. Men jag var olyckligare, så som han stirrade på Jasmine, pratade med henne.. usch. Utan tvekan så reste jag mig upp och gick ut till de andra. ''godmorgon'' sa dom. Jag nickade och gick till Pattie, hon hade tyderligen gjort frukost till mig. Så snäll hon var. Jag åt frukost i lugn o ro när Justin kom och satte sig mitt emot mig. Jag tittade inte på honom, bara på min mat. ''mår du bra gumman, spydde du något imorse?'' frågade Pattie med en suckning, sedan smekte hon min rygg.
Justin hostade och jag svarade Pattie. ''m.. jo, jag mår lite bättre. Får kväljningar och så.. igår hade jag ingenting att spy upp och jag hade svårt att sova.'' sa jag tyst och tog en tugga. ''var du sjuk? Men varför har du inte sagt något.. jag kunde ju vara här med dig, älskling du får väll säga saker till mig också. Inte bara min mamma'' sa Justin och jag ignorerade honom. Då kom Pattie in och sa ''Justin, tänk lite på vad du gör! Du har ju ignorerat henne helt, och varit med Jasmine. Du får fan be om förlåtelse, hon har varit stark och kommit till mig. Pratat med mig, hon älskar dig.. men hon vet inte längre. Skärp dig!'' skrek hon, gick in i sitt rum och smällde dörren efter sig. Jag såg på Justin med ledsna ögon och nickade. Sedan ställde jag allt i diskhonen och gick tillbaka till mitt rum. Usch, jag hade haft på mig samma kläder i nästan 3 dar.. dags att byta. Så jag bytte om till ett par jeans och en vanlig vit hoodie där det stod San diego. Sedan gick jag in i badrummet borstade tänderna, och borstade igenom mitt hår. La lite mascara på ögonfransarna och gick ut igen. Jag pratade med Kenny och Justin var bakom mig, jag kunde känna hans varma blick som ville tränga sig igenom mig i ryggen. Sedan kände jag ett par armar runt om mina axlar. ''vi måste snacka..'' viskade han i mitt öra och jag vände mig om, och puttade bort honom. ''det finns inget att snacka om du har gjort ditt val!'' halv skrek jag och gick ut ur bussen. 
lite kort men w/e. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-04 @ 21:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0