Addicted to love - del 23

''jag ska nog ta någonting att äta..'' sa jag tyst, men de hörde. ''okej, älskling'' sa Justin och jag suckade. Jag gick in i det lilla köket tog ut en drick youghurt från kylskåpet och satte mig bredvid Pattie i soffan, hon var som en andra mamma för mig. Jag lutade mitt huvud på hennes axeln och hon höll om mig. ''hur är det gumman?'' frågade hon och kysste min panna jag drog en djup suckning och ryckte på axlarna. ''lite trött bara.. annars är det bra'' svarade jag, och det var sant. Jag var trött, hade nog inte fått en blund igår hade så många tankar i mitt huvud. ''Är det Justin?'' frågade hon och jag vände mitt huvud till honom, han såg på Jasmine och de båda skrattade åt något. Justin verkade lycklig när han var med Jasmine för han log hela tiden, plötsligt så satte hon sig bredvid honom och de kollade runt på internet tillsammans. Jag mm:ade som svar och satte mig rakt upp, Pattie tog min hand och log mot mig. ''vad är det?'' frågade hon och jag ryckte på axlarna, ville inte svara, orkade inte. ''Justin.. det är allt med honom, jag går och lägger mig en stund'' sa jag och reste mig upp, Pattie reste sig också upp och gav mig en lång kram. Hennes kram betydde så mycket, hon kunde verkligen få en att bli känslosam, jag fick verkligen bita ihop för att inte börja gråta. ''kom ner och ät sedan, jag väcker dig'' sa hon och släppte mig, jag nickade och gick in i rummet, la mig ned i sängen och kunde inte hålla tårarna inne så jag gjorde som jag gjorde, jag grät.
Justins perspektiv.
''Jasmine!'' tjöt jag och hon skrattade. ''Ska vi dansa då?'' frågade hon och ställde sig upp rätade till sitt linne och började jerka, jag skrattade och skakade på huvudet. ''såhär gör man!'' sa jag och visade henne hur man gjorde, hon skakade på huvudet och satte på en låt som var på spanska, förstod inte ett skit men hängde ändå på. Hon svängde med sina höfter och jag stod som förstenad, så hon rörde sig.. asså. ''Justin?'' frågade hon och jag svalde hårt. ''eh.. ja'' sa jag häpet och hon skrattade lågt. ''nu får du försöka!'' sa hon och hennes höfter gick fram och tillbaka. Jag fattade ingenting men försökte ändå, ''inte så..'' suckade hon, men hon lät glad. ''såhär'' sa hon och la sina händer på mina höfter och rörde dom fram och tillbaka. ''jaså..'' sa jag förvirrat och kliade mig i håret. Hon ställde sig framför mig och visade men jag förstod ändå inte, jag var stel och hade inte rytmen som hon. ''lägg händerna på mina höfter så känner du själv..'' sa hon lågt och jag nickade ivrigt. ''okej..'' viskade jag och la mina händer på hennes höfter hon rörde på dom och jag kom in i rytmen. Vi höll på så tills jag kunde lite, men inte så värst mycket. Vi blev trötta och hämtade något att dricka där jag möttes av min mamma, när hon gick förbi mig så gav hon mig en arg blick, jag märkte att något var fel men ignorerade henne. Ville spendera tid med Jasmine nu, hade saknat henne faktiskt. Vi drev med folk och hade kul helt enkelt, ända tills det blev kväll och hon var tvungen att gå till andra bussen för att sova. ''men.. du kan sova här, med mig.. snälla mamma'' bad jag men min mamma skakade bestämt på huvudet. ''aldrig'' hon gick fram till Jasmine och la en hand på hennes axel. ''gå och lägg dig nu, kom tillbaka senare bara.. sov gott'' sedan kysste hon hennes kind och gick in till sitt rum, jag suckade och sträckte ut mina armar. ''Godnatt'' sa Jasmine och kramade mig hårt. ''Godnatt'' svarade jag och hon kysste min kind jag log och stängde dörren, sedan tassade jag iväg till mitt rum, bytte om, la mig i sängen och somnade med ett leénde på läpparna.
Nästa dag.
Jag vaknade av att mamma väckte mig och sa att jag behövde vakna, ''mm.. jag är vaken'' sa jag och drog täcket över huvudet. ''kom igen nu'' suckade hon, gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig. Jag reste mig upp och huvudet snurrade så jag satte mig ner och vilade lite sedan gick jag in i toaletten drog av mig kläderna och gick in i duschen, jag vaknade snabbt till i duschen och njöt.
När jag sedan kom ut så valde jag ett par shorts och en vit tröja som jag matchade med ett halsband, jag fönade mitt hår och gjorde min kända hairflip. Sedan borstade jag tänderna och såg mig själv i spegeln. ''Justin!'' ropade mamma och jag sprang ut till köket, ''ja?'' sa jag med min sötaste röst hon skrattade och jag satte mig mitt emot Kenny som åt frukost. ''vart är Nellie?'' frågade jag, Kenny och Pattie såg på varandra men sedan slog dom ned blicken igen och fortsatte att äta. Ingen svarade så jag försökte igen ''vart är Nellie?'' mamma ryckte på axlarna och gick till spisen, ''i rummet och sover, låt henne vara'' sa hon bestämd men jag lyssnade inte. ''jag går och ser..-'' började jag men blev sedan avbruten av min mamma som skrek på mig. ''Justin! Låt henne vara, sitt på din plats och ät upp din frukost, sedan ska du på några intervjuver, efter det så har du en show här i Paris så snälla ät och låt den stackars ungen vara ifred!'' jag blev ganska rädd och satte mig ned igen åt upp frukosten, sedan var det dags för intervjuver. Jag var tvungen att ljuga om en massa saker, om mitt kärleksliv, om jag dejtade o.s.v. Jobbigt ja.. Lite senare på kvällen kom showen och jag hade fortfarande inte sett Nellie. Jag satt med mama jan i min lounge och vi tränade min röst medans jag drack mitt vatten, ''sjunger vi fortfarande overboard?'' sa en röst jag kände igen och jag lyfte upp mitt huvud och såg Jasmine. Jag nickade och hon satte sig ned bredvid. ''bra, jag är berädd.. lycka till!'' sa hon och gav mig en till puss på kinden. När Jasmine gick så skakade mama jan på huvudet. ''justin, justin, justin..'' suckade hon och jag såg på henne ''vadå?'' undrade jag och hon skrattade lite lågt men blev allvarlig sedan igen. ''var inte nellie din shawty eller något sådant.. men ja, din tjej? Du kan ju inte krossa hjärtan såhär.. ta dig samman nu'' sa hon och jag fattade inte vad hon menade. Jag och Jasmine var bara vänner? Var det så konstigt..?
Men det var någonting mer också.
Något som jag kände som hon kände.
Jag tror jag höll på att falla för henne..
Nellies perspektiv.
Jag vaknade upp över att min mage gjorde ont jag behövde spy så jag sprang till toaletten och spydda en massa, det kändes äckligt och inte alls bra. Jag tvättade mig om munnen och la mig ner i den sköna sängen igen, det ringde på min mobil och jag tog upp den, jag såg inte vem det var som ringde så jag bara svarade med min trötta slappiga röst ''ja..?'' ''Nellie? hur mår du, vart är du förresten..'' sa en röst och jag kollade snabbt på mobilen, Justin. ''skit i det du så lever du längre'' sa jag spydigt och la på. Nu ville jag bara sova och glömma Justin, glömma världen, glömma allting.. Sömnen var min bästavän just nu.

Kommentarer
Postat av: Alex

Omgg , fett bra juee??!

2011-04-03 @ 08:50:03
Postat av: Anonym

MERA!!

2011-04-04 @ 16:21:53
Postat av: Maddis

ÄLSKAAA!!! <3

Meeeeeeer

2011-04-04 @ 19:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0